Rum hit och rum dit

Nästa vecka så ska vi ta oss i kragen och börja rensa ur vårat blivande sovrum (som ser ut som ett sjukt stökigt förråd just nu), och när det är klart ska vi byta rum, och Isabell får rummet som vi alla sover i nu. Jag tror definitivt att hon är redo för eget rum. Somnat själv har hon gjort sen.. ja, typ alltid. Så det blir nog inga problem. Sen ska det bli skönt att flytta in hennes leksaker från vardagsrummet till hennes rum.

Meningen var egentligen att vi skulle renovera vårat blivande sovrum innan vi flyttade in dit, men vi har tänkt om, och kommer att renovera Isabells rum först, när Tommy har börjat jobba igen och det finns bättre möjlighet att lägga undan pengar. Vårat sovrum kommer efter Isabells rum, men det känns inte brådskande direkt, vi sover ju bara i vårat rum.

Jag kollade på köp&sälj-sidorna på Facebook förut idag, och hela serien (Mammut) som vi har tänkt till Isabells rum finns utlagt där. Säng, byrå och garderob. Sängen kommer vi att köpa sen, men byrån och garderoben är vi väldigt intresserade av, men jag har inte fått något svar av säljarna än. Hoppas att dom finns kvar!


Håller på att fundera jättemycket hur vi ska göra i Isabells rum. Vilka tapeter det ska vara, golv, färger, förvaring, lampor, säkerhet m.m. Det vore ju roligt att göra ett riktigt tjejigt rum, men jag får nog ta en diskussion med mannen i huset innan jag bestämmer alldeles för mycket. Vårat mål är iallafall att göra ett roligt, mysigt och trivsamt rum åt henne.





Kommentarer
Skrivet av: Sofie

Den där sol lampan fick Evelia i julklapp och den är jättebra :)

2012-01-06 - 09:46:29
URL: http://sofiiizblogg.blogg.se/
Skrivet av: Annelie

Det kommer bli så fint! Ett tips bara, Mammutpallarna är jättedåliga att stå på, vilket barn ofta vill! Evangeline ramlade av när den vickade otaliga gånger innan vi hivade den :/

2012-01-10 - 21:23:07
URL: http://anneliemedmera.blogg.se/

Här skriver du:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser)


Har du en blogg?



Så, vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0