Varning för långt inlägg!

- I torsdags så for jag, Tommy, Annelie och Karin ner på Wedemarks för att planera bröllopstårta. Tror att den kommer att bli riktigt god! Nästa vecka ska vi åka ner och provsmaka. Ett par timmar senare så for vi ner på stan igen för att hämta ut våra ringar. Åååå, så fina ringarna är! Lämnade ju även in min förlovningsring för storleksändring och upputsning. Så det kommer att glänsa vackert om mitt vänstra ringfinger den 26/11 :).

Något som inte alls var kul i torsdags var att Isabell blev jätteledsen. Så pass ledsen att det inte gick att trösta henne (och det har inte hänt många gånger). Hon skriker tills hon knappt får någon luft. Det gör så fruktansvärt ont i hjärtat när hon gråter, och man har ingen aning om vad det kan bero på. Vi prövade att ge henne mat, men när jag försökte stoppa in flaskan i hennes mun så började hon skrika. Det låter hemskt, men det lät nästan som att någon stuckit kniven i henne. Det slutade med att jag ringde sjukvårdsupplysningen, och dom tycke att vi skulle åka in på akuten på en gång. Läkaren som undersökte henne tyckte att allt såg bra ut, så han tyckte att vi skulle åka hem.

- Igår så åt Isabell ca 100 ml välling, klockan 05.00. Hon brukar vanligtvis äta 250 ml var 3-4:e timme.. Sen ville hon inte ha varken välling eller vatten på hela dagen. Både jag och Tommy försökte att få i henne vätska, men hon började skrika och hyperventilera varje gång. När det hade gått 14 timmar utan att hon ätit eller druckit någonting så for vi ner på akuten. (Någonting måste ju vara fel när hon inte ens har druckit någonting på 14 timmar!). På akuten möttes vi av en sköterska som var väldigt nonchalant. Tommy fick inte följa med in i undersökningsrummet pågrund av att det var så trångt där. Hon tog varken temp eller vikt på Isabell. Hon påpekade hela tiden att Isabell såg så pigg och frisk ut.

Jag: Men som förälder blir man ganska orolig när barnet varken har ätit eller druckit på 14 timmar.
Sköterskan: Men pröva att ge henne sånt som hon tycker om. Saft eller gräddglass tex.

(Isabell har aldrig fått saft någon gång. Hon har endast fått smaka sempers pärondryck en gång förut. Och gräddglass? Ger man det till ett barn som är 7 månader?)

Jag: Vi har försökt med det mesta, men hon börjar skrika och hyperventilera varje gång.
Sköterskan: (Himlar med ögonen) Men ge henne det på en sked. Det går mycket bättre. Jag anser inte att hon är i behov av någon akut hjälp just nu. Ni kan ju komma tillbaka i morgon om det inte funkar under natten.

Tack så jävla mycket för ingenting!!

När Tommy pratade med sjukvårdsupplysningen lite senare på kvällen så tyckte den sköterskan att det lät konstigt att akuten inte hade tagit varken temp eller vikt på henne. Hon i telefonen tyckte iallafall att vi skulle ge henne alvedon. För troligen så har hon inte tagit flaskan för att hon har ont i munnen eller halsen. Och när jag kände lite försiktigt i hennes mun så tyckte jag att jag kände någonting taggigt upptill. Så det är nog en tand som spökar.

Idag har Isabell mest druckit morotsjuice. Bättre det än ingenting alls! Mammas och pappas fina tjej ♥

Kommentarer
Skrivet av: Kicki

Men huuuuuuuvva!!! Nej det är helt sjukt att hon ens rekommenderade det!! Inga barn innan ett! Chansen är dessutom stor att dom börjar rata annat om dom får veta att det finns sån som är så gott.. Hoppas att det går bättre nu då. (Äntligen har jag hittat tillbaka hit, jag trodde inte du skrev blogg längre, av någon anledning!) Saknar dig!!!

2011-11-03 - 07:26:17
URL: http://ekogatan.blogg.se/

Här skriver du:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser)


Har du en blogg?



Så, vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0