Gårdagens läkarbesök

Igår var jag iväg till läkaren. Vi pratade om hur det har funkat med ändringen av doserna på mina mediciner, och jag har inte kännt någon skillnad alls. Så eventuellt kan det vara så att när jag tar medicinerna så bryts dom ner för snabbt i min kropp. Så antingen så måste jag pröva ännu högre doser av mina nuvarande mediciner, eller så måste jag byta medicin. Och ärligt talat så var jag inte så sugen på det just nu eftersom att vi snart ska ha bröllop och trevligheter. Då känner jag att jag hellre mår stabilt med medicinen jag har nu, än att börja med en ny medicin (som innebär utsättnings-symtom på gamla medicinen och eventuella biverkningar på den nya). Så isåfall börjar jag med ny medicin efter den 26:e.

Då började läkaren prata om lithium. Lithium har en förebyggande effekt av återkommande perioder av onormal upprymdhet (mani) och depression vid manisk-depressiv sjukdom, men kan också ordineras av annan orsak, som i mitt fall svår och djup depression.

Så vi får se hur det blir.


Kommentarer
Skrivet av: Sofie

Hoppas att ni hittar en bra dos/ny medicin som funkar bra sen efter bröllop och dop och allt kul som ska hända här framöver! :)

2011-11-04 - 07:05:52
URL: http://sofiiiz.bloggspace.se
Skrivet av: Kicki

Jag hoppas bara att allt ska lösa sig för dig någon gång... <3

2011-11-05 - 09:05:51
URL: http://ekogatan.blogg.se/
Skrivet av: Annelie

Puss <3

2011-11-05 - 20:50:48
URL: http://anneliemedmera.blogg.se/

Här skriver du:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser)


Har du en blogg?



Så, vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0