Varning!

Det här inlägget kommer att handla om bajs och kräk, så är man känslig mot sånt så ska man nog sluta läsa nu.

I torsdags kväll när jag skulle byta blöja på Isabell så kommer det helt plötsligt en kaskadkräkning. Det såg ut som en kräkfontän, och Isabell badade i sitt kräk på skötbädden. Konstaterade att hennes bajs hade annan färg och konsistens också än vad det brukar ha.

I fredags kväll så kommer det en till kaskadkräkning. Värre än den som var dagen innan, och när jag håller på att torka bort allt kräk så kommer det en stråle som jag tror är kiss (hade inte hunnit lagt dit någon ny blöja) men när jag tittar efter så ser jag att det sprutar ur baken på henne. Jag som har lätt för att vara nojjig annars, blev orolig. Det kan väl inte vara normalt att det sprutar så ur rumpan? Så jag ringer sjukvårdsrådgivningen, och får rådet att vi ska åka till akuten.

Pulsen var normal och hon hade ingen feber. Men barnläkaren ville ändå kolla på henne innan vi fick åka hem. Så hon lyssnade på hjärtat och lungorna och hörde blåsljud, men kunde i övrigt inte märka något annat konstigt. Hon trodde kanske att det var något virus. Så hon tyckte att vi skulle ge henne mat oftare men i mindre mängder.

Så Isabell är både förkyld och magsjuk. Stackars ♥

Kommentarer
Skrivet av: Sofie

Huvva hoppas hon blir frisk fort!

2011-07-04 - 11:18:25
URL: http://sofiiiz.bloggspace.se

Här skriver du:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser)


Har du en blogg?



Så, vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0