Surpuppor

Isabell är inte på bra humör idag. Hon är bara nöjd korta stunder. Har försökt med det mesta. Bytt blöja, tagit bort snor ur näsan, hon har fått mat, jag har tagit på henne svalare kläder (det är sjukt varmt i våran lägenhet), jag har lekt med henne, sjungit för henne, hon har sovit (dock bara korta stunder). Den här jäkla förkylningen är inte rolig! Hon hade feber förut idag, så hon fick en alvedon.

Eftersom att inte Isabell är nöjd så är inte jag heller det. Idag är jag verkligen på jättedåligt humör. Det är så himla varmt, och just nu har vi 27 grader i lägenheten! Vill inte ha någonting öppet heller för Isabells skull. Sen är jag också förkyld.

Också känner jag mig så sjukt stressad över hur det ser ut här hemma nu. Vi visste hur det skulle bli, och jag pratade med Tommy om det innan vi satte igång, att jag kommer att må dåligt och bli stressad över att det är rörigt. Just nu diskar vi i baljor i badkaret. Tvättkorgen är överfull, för vi har knappt plats att ställa upp en torkställning, vardagsrumsbordet blir fort belamrat med saker. Vi har kyl, frys, skafferi och dom nya stommarna i vardagsrummet. Alla torrvaror är nerpackad i flyttkartonger, så man får leta igenom alla lådor när man ska ha nånting.

I morgon ska vi åka till Lit. Ska bli skönt att vila lite från den här röran.

Kommentarer

Här skriver du:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser)


Har du en blogg?



Så, vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0