Vecka 32 (31+6)

Just nu går dagarna ganska segt. Jag blev ju beviljad havandeskapspenning, så jag jobbade min sista dag den 30:e december. Det kändes både konstigt och skönt. Dom sista veckorna kändes det faktiskt jobbigt att åka och jobba när man dels inte mådde riktigt hundra, och dels inte kunde röra sig obehindrat. Så nu går dagarna segt som sagt, men jag har chansen att lägga mig och vila när jag känner att jag behöver det, och det är väldigt skönt.

Det blev ett lugnt nyårsfirande för våran del. Vi bjöd hit min familj på födelsedagsfika. Sen åt vi middag allihopa hos M och E. Och efter middagen blev jag så trött och slut så jag somnade i deras soffa. Vid 22-tiden bestämde vi oss för att åka hem. Vi bäddade i vardagsrummet och kikade på Skansen. Vi kysste varandra vid tolvslaget, och sen somnade vi gott i varandras armar. Som sagt, ett väldigt lugnt nyår :)

Magen bara växer och växer. Snart orkar jag inte bära den längre! I måndags var jag iväg på UL för att få veta hur moderkakorna låg, och jag har ingen föreliggande moderkaka längre. Skönt! Fick också veta att tösen växt precis som hon ska och att hon väger ca 2,1 kg nu. Inte så liten längre! Hon ligger med huvudet neråt, och det har hon gjort i någon vecka nu. BM tror att hon kommer att ligga kvar så tills det är dags.

Sen någon vecka tillbaka så har jag svårt för att hitta en bra ställning att sova i. Jag kan inte ligga på rygg längre, för då kan jag nästan inte andas. Så det blir mest att jag ligger på sidan. Men konstigt nog så vaknar jag alltid av att jag ligger på mage.

Blev lite orolig för några dagar sen, då jag skrev på FB om hur tösen förde ett väldans liv då jag duschade varmt. Jag fick två kommentarer, den ena skrev att bäbis kan tycka att det blir för varmt, och den andra skrev att dom kan bli stressad av varmvatten. Såklart så blev jag orolig, och har avstått från varmare vatten, vilket faktiskt har varit en stor uppoffring för mig då jag duschar varmt när jag har ont. Jag tog upp det med BM igår när jag var dit, och hon sa att det ska krävas väldigt hett vatten och att man badar/duschar väldigt länge för att bäbisen ska känna av värmen. Möjligtvis att bäbisen får lite högre puls om man badar/duschar varmt längre stunder. BM sa att jag lugnt kunde fortsätta med mina duschar, och hon tyckte att om det lindrade min värk (både foglossning och förvärkar) så var det bara positivt. Skönt!

Ne, nu hoppas jag att karln kommer snart så vi kan gå och handla till dagens middag. Chili con carne. Mums!

Kommentarer
Skrivet av: Sofie

Skönt med havandeskapspenning, jag ska skicka in ansökan om det nu i veckan. Har inte blivit av innan för min arbetsgivare har haft semester. Så får se om jag lyckas få det. Annars blir det nog till att ta ut några semesterveckor innan det är dags för förlossningen.

Bra att du fick bra svar av BM om varmvattnet, kan man fortsätta duscha i varmt och skönt vatten. Jag har dock fått rekommendationer av min BM att man helst inte ska bada bastu för att då blir det för varmt, man kan gå in och värma sig lite men inte sitta och pressa sig själv i värmen. Kan vara bra att veta det är nog lite lika i varmvattnet kan jag tänka mig så länge man själv tycker det är skönt så är det ingen fara.

Sköt om dig och magen! Är ju inte så länge kvar tills det är dags nu :)

2011-01-05 - 15:58:59
URL: http://sofiiiz.bloggspace.se
Skrivet av: Anonym

Tackar :) själv så förstår jag inte riktigt på mig och min mage. Ser bara magen när jag tittar på foton haha annars verkar jag tro att den inte existerar ;)

Ja det står ju att de har 30 dagar på sig att bli klar med ärendet så de borde ha eld i baken redan från börjar på FK. Men jag ska ta och hålla lite koll där så de inte strular i onödan!



Det går jättebra för mig annars tycker jag, vet ju inte hur det ska vara riktigt eftersom det är första ;) lite näsblod och vanliga gravidgrejer har jag ju. Men tycker inte alls det är så farligt, vill inte klaga. Nä det är ju inte det! Ligger ju bara några veckor efter dig så ;) hoppas jag slipper alla jobbiga saker med att vara gravid!

2011-01-05 - 22:52:10

Här skriver du:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser)


Har du en blogg?



Så, vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0