Vecka 37 (36+0)

Jag är i vecka 37.
Jag har gått 36 fulla veckor och 0 fulla dagar (v36+0).
Jag är i 8:e kalendermånaden.
Jag är i 10:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Jag är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Ons 2 mar 2011
Jag är på dag 253 av 280 (90,4%)
Jag har 27 dagar kvar till beräknad förlossning.


Jag trodde att jag hade världens längsta väntan framför mig när vi plussade. Det var den 23 juni förra året, och nu sitter jag här, höggravid i vecka 37. Vad har jag gjort alla dom här veckorna? Hur kan tiden ha gått så fort?

Dessvärre så känns det som att dom kommande veckorna kommer att vara dom längsta i mitt liv. Visst, nu kan ju tösen komma i princip när som helst. Men jag har ställt in mig på att jag kommer att få gå minst till BF, kanske tillochmed två veckor till.

Så länge hon mår bra i magen så är det ju självklart bäst att hon stannar där ett tag till. Men jag längtar ju som en tok efter henne! För att inte tala om hur mycket hennes pappa längtar ♥

Kommentarer
Skrivet av: Sofie

Jag förstår inte heller vart tiden tar vägen, ibland så flyger den fram. Men nu verkar det ha bromsat in och alla dagarna går jääättesakta ;)

Jag har också ställt in mig på att gå över BF, tror det är bra för då blir man inte besviken om ingen unge kommer på BF. Det är ju väldigt få som prickar in rätt datum!

2011-02-03 - 08:25:20
URL: http://sofiiiz.bloggspace.se

Här skriver du:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser)


Har du en blogg?



Så, vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0