Kläder hit och dit

Idag har vi varit nere på stan för att kika på lite varmare kläder till Isabell. Hon har en jacka, men den är inte fodrad och inte vindtålig. Och eftersom att hon har börjat sitta upp mer och mer i vagnen så vill jag ha henne varmt klädd. Vi ska nog köpa ett fleeceställ åt henne. Sen ska vi beställa en fodrad vinteroverall från HM. Det som är svårt är storlekarna. För overallen ska hon ju ha i ca ett halvår, så är det bättre att beställa 74 eller 80? Jag vill ju hellre att kläderna är lite för stora än för små. Men det lutar nog åt att vi beställer en 74.

Overallen från HM

I vintras så köpte jag små tossar i gore-tex aktigt material, som var fleecefodrade inuti. Och det var ett sjukt bra köp, för hon var alltid så varm om fötterna när hon hade haft dom. Och sånna är jag på jakt efter nu också. Funderade först på ett par kängor, men kom på att det kanske är onödigt eftersom att hon inte kommer att gå än på ett tag. Så nu letar jag ihjäl mig efter ett par "gore-tex" tossar.

Isabell fick lite andra kläder idag också. Långärmade bodys, mjukisbyxor, en pyjamas och två koftor. Och idag hade dom 10% om man är clubmedlem, vilket jag har varit i måååååånga år. Och dessutom så hade jag en kupong där jag fick 10% rabatt på barnkläder. Perfekt!

I morgon tänkte jag att jag skulle börja sortera bort alla för små kläder. Har inte haft orken till det än. Men nu måste jag. Sen funderar jag på om vi ska sälja kläderna eller om vi ska spara dom. Vi kommer inte att få några fler barn, så det lutar nog åt att jag sorterar ut vissa plagg som ska sparas och sen sälja resten. Vi får se.

Kommentarer

Här skriver du:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser)


Har du en blogg?



Så, vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0