Bilbarnstol

Idag for vi iväg till Barnens Hus för att köpa födelsedagspresent till fina Tristan, också tänkte vi att vi skulle passa på att titta på olika modeller av bilbarnstolar.

Vi har diskuterat länge fram och tillbaka om nästa bilbarnstol, och vi var överens om att vi ville kosta på och köpa en ny. Så det blev en Akta Graco Duoflex. Den kan Isabell använda från nu när hon är snart 6 månader, tills hon är 5 år. Vi är väldigt nöjda med köpet, och Isabell sitter riktigt bra i den och verkar också väldigt nöjd :). Dessutom så var det rabatt på den, så vi sparade 700 kr.



Annars då? Vi har bestämt oss på allvar att försöka att gå ner i vikt bägge två. Så vi har bestämt att minst en promenad om dagen ska det bli. Men för min del så tror jag att det kommer att bli ganska tufft. För en av dom vanligaste biverkningarna på en av mina mediciner är att man ökar i vikt. Tyvärr så drabbade den biverkningen mig, så därför har jag gått upp väldigt mycket i vikt sen Isabell föddes. Men jag ska försöka iallafall!





Kommentarer
Skrivet av: Tirja

Typ en sån bilstol har vi till isak och haft sen han va 4-5 månader, och är super nöjd, ändå gubben muttrar över är att den är jobbig att flytta mellan bilar (den är väl inte gjord för att man ska hålla på och flytta den så mycket tycker jag) men annars är den super bra :D



Skönt för er att ni tillsammans kommer ta tag i det! Det är alltid mycket lättare om man har någon nära som stöttar och än bättre går igenom det tillsammans med en själv! Då kan man peppa och uppmuntra varandra!



Lycka till <3

2011-08-11 - 08:40:27
URL: http://tirja.blogg.se/
Skrivet av: Sofie

Bra beslut om promenaderna! Om ni inte går ner så mycket i vikt av dem så kommer erat humör bli så mycket bättre. Passa på att försöka gå ut i skogen, så att ni kan samla på er massa bra energi! Och glöm inte bort att införskaffa paraply/regnjacka så ni även går ut när de regnar :)

2011-08-11 - 13:21:04
URL: http://sofiiiz.bloggspace.se

Här skriver du:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser)


Har du en blogg?



Så, vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0