Vecka 17 (16+4)

Oj oj, det går lång tid mellan gångerna jag skriver. Men jag skriver mest bara när jag har lust. Det är så mycket annat som händer nu, så man har helt enkelt inte tid.

Magen har blivit så stor! Jag förstår varför folk frågar om jag har fler än en i magen, för jag ser verkligen väldigt gravid ut, och jag är bara i vecka 17! Visst är det mysigt med magen, men ibland kan jag tycka att det känns lite löjligt att den är så stor. Men men, alla är vi olika. Tur att jag har köpt flera par mammaleggins. Jag älskar dom! Så sköna!

Dessutom så känner jag bäbis väldigt väl när h*n väl sätter igång. Jag har känt bäbis röra sig sen vecka 15, men då var det svårare att veta om det verkligen var bäbis eller om det var tarmarna. Nu känner jag tydligt om det är bäbis eller inte.

I onsdagskväll när jag var på toaletten och hade kissat så upptäckte jag att papperet blev rosafärgat när jag torkade mig. Blev ju såklart orolig och ringde sjukvårdsupplysningen. Efter mycket om och men så fick jag rådet att ringa gyn-mottagningen dagen därpå.

Så igår for vi iväg på sjukhuset, och jag blev undersökt med både VUL och UL. Allting såg bara bra ut enligt barnmorskan. Själv så fick jag inte se så mycket eftersom att jag låg obekvämt i gynstolen, men pappa Tommy såg lilla bäbishjärtat slå och var väldigt stolt :)

Nu har vi äntligen fått kallelsen till rutinultraljudet! Den 4:e oktober ska vi få se våran älskling igen. Vi längtar!

Ne, nu ska jag dammsuga och plocka ihop innan karln kommer hem.

Kommentarer
Skrivet av: marielle

vilken tur att allt såg bra ut, man blir så rädd när sånt där händer! vilket datum är det ni ska ha bebis?

2010-09-20 - 11:29:00
URL: http://lovelylifeof.blogg.se/
Skrivet av: kickan

Vilken himla tur att allt såg bra ut..

Är glad för eran skull... :)

2010-09-23 - 00:13:43
URL: http://kick86.blogg.se/
Skrivet av: Marina

Vad skönt att allt såg bra ut. =) Hoppas det går bra på ultraljudet nu den 4 okt =) Ta hand om dej!! Kram / Marina

2010-09-30 - 13:59:27
URL: http://mlindstrom.blogg.se/

Här skriver du:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser)


Har du en blogg?



Så, vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0