Näs-sköljning


Nu i veckan så blev jag pang bom jätte förkyld. Har knappt kunnat prata och näsan har varit helt igentäppt.

Jag brukar försöka att låta bli nässpray av olika anledningar, men i nödfall så måste jag använda det. Och från i onsdags fram till igår har varit ett enda stort nödfall kan jag säga! Idag har jag inte tagit någon nässpray, och har nästan gråtit som en litet barn eftersom att jag inte har kunnat andas genom näsan, och det gör fruktansvärt ont att andas genom munnen eftersom att jag har så ont i halsen.

För en liten stund sen fick jag ett tips av min storebror att skölja näsan. Jag var väldigt skeptisk till det, men jag provade faktiskt. Visst, det skedde inget mirakel så att man kunde andas helt obehindrat genom näsan, men jag kan säga att det var mycket skit som sköljdes ur, och det känns faktiskt något bättre.

Läs mer om nässköljning på renasnoken.se

( Förresten, om man inte har en nässköljningskanna så går det lika bra med en vanlig sportvattenflaska. Ni vet, en sån där med munstycke som man drar upp och ner för öppning och stängning. )

Kommentarer
Skrivet av: Kicki

Krya!!! Puss

2010-01-02 - 20:21:07
URL: http://ekogatan.blogg.se/

Här skriver du:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser)


Har du en blogg?



Så, vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0