Äntligen!

Äntligen börjar jag må bättre. Nu börjar det mesta kännas som vanligt igen. Förutom alla krämpor som graviditeten orsakar. Men jag dras hellre med fysiska problem än psykiska.

Det känns underbart att bli alldeles varm i hjärtat och sprudlande glad när jag tänker på bäbisen. Och det känns underbart att känna sig kär i sin fästman. Det är så det ska vara :)

På måndag går vi in i vecka 15. Jag tycker att det går sååå segt. Många säger: Det kommer att gå fort. Snart sitter ni där med eran bäbis i famnen. Men det är ju ett halvår kvar. Ett HALVÅR. Det är ju en evighet.

Jag får glädja mig åt att magen växer så det knakar. Nu är ju jag väldigt kraftig sen förut, men jag märker väldigt väl att magen växer.

Det jag tycker är jobbigast just nu är att min mage sväller upp när jag har ätit någonting. Det spelar ingen roll vad jag äter, eller hur mycket eller lite. Den sväller upp så mycket att det gör ont i huden! Det ser ut som att jag är höggravid! Ska lägga upp bild på det sen.

En annan jobbig sak är dessa jäkla stickningar i fingrarna på vänsterhanden. Det sticker och bränner i alla fingrar förutom pekfingret.


Någon som haft samma problem? Vad gör man åt det?

Kommentarer
Skrivet av: Tirja

Stickningarna är som karpaltunnelsyndrom, det fick jag i slutet på min graviditet, och det är tyvärr inte så mycket att göra åt :( Det är för att (iaf jag) man får så mycket vatten i kroppen tror jag, så det täpper som till i handleden.



Skönt att se att allt funkar bra i övrigt :) Ska bli så spännande att se när lilla bebisen tittar ut :D



Massa kramar till dig <3

2010-08-27 - 21:15:25
URL: http://xredxangelx.blogspot.com
Skrivet av: cissi

Åh fina du! Jag är så glad för din och tommys skull, ni kommer bli världens finaste föräldrar!



/Puss från lillasyster <3

2010-08-28 - 02:44:31
Skrivet av: Bella

Gud va läskigt o va gravid. Jag känner nu när jag läser ditt inlägg att jag är alldeles för omogen för barn. Men de är roligt att du tycker att de är kul o jag önskar lycka till :)

2010-08-28 - 11:28:58
URL: http://elfvendahl.blogg.se/
Skrivet av: Anonym

Åh vad skönt att du mår bättre vännen <3<3

Kramar svärmor

2010-08-28 - 18:36:36
Skrivet av: Moster

Karpaltunnelsyndrom. Hade i bägge händerna när jag väntade Alfons. Enda utvägen, eftersom jag fick så ont..var operation. Så jag var gipsad under förlossningen, en hand. Den andra skulle jag ta efter förlossningen om det kvarstod. Å det gjorde det.. Men har ännu inte fått tummen ur.. å gjort det :)

2010-08-29 - 13:55:56
Skrivet av: Anonym

Oj, v 15 allra redan?

Jag gjorde abort i v 17 två ggr, då märkte jag inte av att magen växte alls. Inga andra symtom heller för den delen. Tänk att det kan va så olika!

2010-08-31 - 10:19:28

Här skriver du:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser)


Har du en blogg?



Så, vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0