Måndag morgon


Jag är oförskämt pigg och funderar på om det är för tidigt för att börja baka bröd. Kanske är lite väl tidigt för det?

Idag klockan 17.00 ska vi skriva kontrakt med säljarna av lägenheten. Sen är det ju bara en evighet kvar tills det är dags att packa och flytta. 1:a januari får vi flytta in. Vi har ju verkligen god tid på oss.

Jag håller på att titta sönder Ikeas hemsida. Vill ha inspiration. Men efter att ha suttit en halvtimma och kikat så blir jag förvirrad. Vi har nu helt plötsligt 2 rum till som måste inredas och göras fina så småningom.

Kan tala om att det är det är i stort sett ingenting som måste fixas i nya lägenheten. Alla rum är jättefina. Det vi skulle vilja göra är:

- Lägga in klickgolv i vårat blivande sovrum, det blivande gästrummet och det blivande kontoret.
- Tapetsera om gästrummet (vilket egentligen inte är nödvändigt, men vi skulle vilja ha någon mer färgglad tapet där. Tapeten där nu är ljusgrå.) Eventuellt tapetsera om en vägg på kontoret.
- Köpa diskmaskin
- Köpa ny spis.

Sen finns det ju alltid saker som man skulle vilja göra om för att det ska bli helt i våran smak. Vi har mycket idéer, men ingenting som är akut.

Så här ser köket ut



Så här ser vardagsrummet ut





Jag håller på att fundera ihjäl mig. Vad har man för möbler i ett gästrum? Förutom säng och sängbord? Det rummet vi har tänk som gästrum är ganska stort, så det kommer att se väldigt tomt ut med bara en säng och ett sängbord. Kom gärna med förslag!

Kommentarer
Skrivet av: Anna

hej gumman. Va kul för er. Ett gästrum kan man gör kombinerat som bibliotek med nån mysig fåtölj och några bokhyllor. Ha det bra och hälsa Tommy. Kram

2009-09-07 - 07:58:19
Skrivet av: Annie

Ni har ju lite tid att fundera på det till 1:a januari! :) Men ett litet skrivbord eller någon fotölj kan ju vara mysigt. Sen behöver ni ju inte fylla rummen på en gång utan känna er för hur ni vill ha det! Eller ha ett biorum kombinerat med gästrum :) Puss!

2009-09-07 - 08:58:09
URL: http://annelie86.blogg.se/
Skrivet av: Sofie

Jag skulle ha stora fina bokhyllor vid en vägg och fylla den med bra böcker, smart att använda gästrummet som "kontor" när man inte har gäster

2009-09-07 - 12:13:41
URL: http://sofiiiz.bloggspace.se
Skrivet av: Kicki eller Pether

Jag tycker också att det är en bra idé att ha biorum kombinerat med gästrum faktiskt.. skulle jag också vilja ha. Om det inte vart för dyrt vill säga :)

2009-09-07 - 19:21:41
URL: http://allahososs.blogg.se/
Skrivet av: Kicki eller Pether

Måste fråga hur det gick med lingonplockningen? Jag förstår att ni säkert fick en del, men hur var dom? (Har du gjort sylt på dem? Vart sylten isf bra?) Tänkte möjligen ut imorgon, men jag vill inte plocka för tidigt. Det får ju gärna ha fryst på en gång innan.. då är dom som bäst att göra sylt på :)

2009-09-07 - 20:52:03
URL: http://allahososs.blogg.se/
Skrivet av: Kickan

Oj oj oj vad snyggt!!!

2009-09-08 - 03:04:15
URL: http://kick86.blogg.se/
Skrivet av: svärmor

Hej

Ni skulle ju kunna sätta upp en mönstrad fondtapet till det grå gästrummet istället för att tapetsera om hela



Kramar svärmor :-))

2009-09-08 - 13:06:55
Skrivet av: Kicki eller Pether

Jättebra idé av svärmor tycker jag :)

2009-09-08 - 19:14:53
URL: http://allahososs.blogg.se/
Skrivet av: Bella

Sätt in en bokhylla alternativt hyllor som du sätter upp o ställer böcker, foton o annat gemytligt. Något som jag skulle tycka vara mysigt är om ni skaffar sånna dära säckar, va dom nu heter, som de är massa ris i? :p o sätter i ett hörn, sen en lampa där, så man kan sitta o myspysa där mä en bok. Eller musik eller likande :) Ett tips till är att göra tavlor av cdskivor eller cdfodral. Mycket snyggt ;)

2009-09-16 - 19:18:29
URL: http://elfvendahl.blogg.se/

Här skriver du:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser)


Har du en blogg?



Så, vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0