Jag är så knäpp!


Jag är förkyld. Ingen direkt jobbig förkylning mer än att det är svårt att sova. Klockan 22.00 förut ikväll var jag så rastlös att jag bestämde mig för att börja städa. Inte dammsuga givetvis, men sånt som inte hörs. Dammtorka tillexempel. Nu har jag dammtorkat varenda liten pinal i lägenheten. Jag har tillochmed torkat ALLA lister och alla gardinstänger i hela lägenheten. Och det ska ni veta, att är det någonting som blir dammigt så är det just lister!

Även spisfläkten fick sig en omgång. Å herre min gud säger jag bara! Vidrigt. Ett tips: Håll efter era spisfläktar, under som över. Det är jobbigt att göra rent när smuts och fett har lagrats länge.

Ett annat tips: När ni rengör själva toalettstolen i badrummet. Rengör baktill på stolen. En toalettstol kan vara en riktig dammsamlare!

Nåväl. Nu har jag städat hälften av allt som ska bli städat i köket. Badrummet och köket är det som tar längst tid, men det är för att jag städar extra noga i just dom rummen. Det får vara hur dammigt och skitigt som helst i resten av lägenheten, men köket och badrummet SKA vara rena och fräscha.


Back to work.



Kommentarer
Skrivet av: Anonym

Hej Sarah! Jag brukar ta duschslangen och spola av golvet och toalettstolen så allt damm försvinner, ta lite grönsåpa eller allrengöring och häll på golvet och fram med skurmoppen och skura och skölj av, ganska smidigt. Kram!

2009-09-09 - 09:24:15
Skrivet av: Tanya

haha, jag brukar också duscha mitt badrumsgolv! =) eller.. använder duschen så långt det går i hela badrummet =) sen skurar jag, å så sköljer jag av!

2009-09-09 - 09:58:14
URL: http://datsmore.blogg.se/inredning/
Skrivet av: Kicki eller Pether

Vi har aldrig städat våran köksfläkt.. och kommer aldrig göra det heller. Eller jo,om vi får en så kommer vi göra det! Hoppas helt sjukt att vi inte har någon :S

2009-09-09 - 12:50:44
URL: http://allahososs.blogg.se/
Skrivet av: Kicki eller Pether

(hoppas vi får en, det är helt sjukt att vi inte har någon) *

2009-09-09 - 12:51:42
URL: http://allahososs.blogg.se/

Här skriver du:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser)


Har du en blogg?



Så, vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0