16/9-09


Var det ett år sen jag och Tommy blev ett. Och jag ville göra det lite speciellt just den här dagen.

Jag for ner på stan för att titta ut en present till älsklingen. Kicki och Ida följde med som smakråd. Köpte ett snyggt armband! Sen köpte jag ett kort och en röd ros och lite kallingar till honom. Och eftersom att det inte är allt för ofta man är nere på stan så passade jag på att köpa en ny tunika och lite nya underkläder till mig själv :)

Innan jag tog bussen hem så handlade jag lite grejjer till middagen. Det kändes som att det blev lite tight om tid, så jag ringde till Tommy och sa att han inte fick komma hem från jobbet på en gång.

Jag skyndade mig hem, började med middagen på en gång. Lagade köttfärssoppa. Eftersom att jag aldrig lagat den här rätten förut så var det bara att hålla tummarna för att den skulle blir bra. Jag insåg redan när jag var nere på stan att jag inte skulle hinna baka egna baguetter när jag kom hem, så jag köpte vitlöksbaguetter faktiskt.

Till slut fick älsklingen komma hem. Och då möttes han (nästan) av den här synen. Jag hann inte ta kort då, men det som fattas på bilden är kallingarna och att den röda asken var inslagen. Men det var ju mindre viktigt att se :P (Ursäkta dom dåliga bilderna, har inte redigerat dom än)




Sen fick Tommy sätta sig vid dukat bord, vilket inte hör till vanligheterna. Det är oftast Tommy som lagar maten hos oss. Han tyckte om soppan, men jag tyckte att den var alldeles för smaklös. Var nog lite snål med kryddningen som vanligt. Så med lite extra salt på så smakade den bra.


Älskar min Tommy!

Kommentarer
Skrivet av: TuffLoysan

Åhh va mysigt!!

2009-09-18 - 20:26:58
URL: http://tuffloysan.blogg.se/
Skrivet av: Kickan

Naw,vad du är söt Sara! Tänk om jag fick uppleva en sån där fin dag! Snart firar jag och Stefan 2 år...

Undra vad det blir då? :)

2009-09-21 - 01:09:57
URL: http://kick86.blogg.se/

Här skriver du:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser)


Har du en blogg?



Så, vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0