Sisådär ja


Dåså. Då var vi ca 11.000 kronor fattigare. Räkningarna är betalda och frysen är full med mat, så en liten slant har man ju över till att sätta in på sparkontot.

I fredags så hade jag bestämt att jag skulle ner på stan för att uträtta några ärenden. Svägerskan undrade om vi skulle äta lunch på stan, så jag mötte upp henne+barn. Vi gick i lite affärer en stund, och sen gick vi och letade efter någonstans där vi kunde äta. Vi hamnade till slut på Eastern och åt buffé. Mums!

Efter lunchen så fortsatte vi att kika runt i affärer. Jag har ju inte varit ner på stan någonting sen Gina tricot, cubus och alla dom affärerna öppnade, så jag ville gärna ta en extra titt där. Inne på cubus så provade jag ett par jeansleggings som jag blev tokkär i. Dom kostade egentligen 179 kr, vilket jag tycker var ett alldeles utomordentligt bra pris, men blev överraskad när jag fick 30% rabatt och endast betalade 125 kr för dom. Köpte även ett par mysiga tjockstrumpor med långa skaft på Indiska, och lite underkläder.

När vi kände att vi var klara på stan så tog vi bussen hem till Elin och Markus. Vi for iväg på Lillänge en sväng och handlade. Jag köpte halva apoteket till pappa som är jätteförkyld. Sen blev jag och Tommy bjudna på middag hemma hos Markus och Elin. Tacos. Mums!

Lördag. Jag klev upp tidigt och packade väskan. Klockan 06.30 hämtade Evert upp oss, och sen bar det av mot Lit. Jobbade igår, och har jobbat idag. På kvällen så sa jag ifrån på skarpen av vi fanken inte skulle titta på någon dansbands-kamp, för på lördagar klockan 20.00 är det Körslaget för hela slanten! Jag älskar det programet, och nu tycker jag att det är skitsvårt att bestämma sig för vem man hejjar på. Jag blev överlycklig att Team Caroline åkte ut nu! Favoriten är ju Pontare, men det är lite olika vad man tycker från gång till gång. Nu i lördags så överraskade ju Olas manskör glatt med ett maffigt framförande av Angels (som förövrigt är en sjukt bra låt.) Jag fick gåshud över hela kroppen, och jag fantiserade om hur underbart det måste ha varit att stå där och framföra en så bra låt i kör.

När jag gick gymnasiet så hade vi både körsång A och B, och det var några av dom roligaste kurserna jag läste! Att sjunga i kör är skitkul, och det är så häftigt när man hör alla stämmor, och man känner sig så jäkla nöjd och glad när man sätter en låt felfritt rakt igenom!

Körslaget är verkligen ett program som jag skulle kunna tänka mig att medverka i om jag någon gång får för mig att vilja vara med i tv.

Team Ola - Angels (Robbie Williams)


Kommentarer

Här skriver du:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser)


Har du en blogg?



Så, vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0