Lite av vad som hänt den senaste tiden:


- Jag och Tommy var barnvakt åt Leeah och Nova. Det handlade om ca 2,5 timme, men det hann hända mycket på den stunden. Jag har aldrig varit barnvakt åt någon som är yngre än 3 år, så det gick över förväntan. Dock så var det lite knepigare att få lilla damen att somna. Hon kände nog på sig att det varken var mamma eller pappa som var där. Vi prövade alla tänkbara saker för att få henne att somna. Till slut så sa jag till Tommy att vi skulle prova med lite mer mat, och precis när jag hade gjort klart den så hade hon somnat. Lilla gumman. Nova var som vanligt helt fenomenal. Hon pysslade på under tiden vi tog hand om Leeah. Hon är så duktig!

- Leeahs dop den 10:e oktober. Vi var i Marielundskyrkan där lilla skönheten döptes. Hon tyckte att det där med vatten på huvudet var dumheter! Men annars var hon mest nöjd. Jättefint dop, fin musik, gott fika!

- Jag och Tommy åt ute. Efter att vi hade hjälpts åt att stöka ihop efter dopet så for vi och handlade. Sen bestämde Tommy att vi skulle gå ut och äta på kvällen. Det är inte ofta vi beställer hem mat eller går ut och äter, så vi unnade oss det. Vi bokade bord på Asia. Vi åt buffé och jag drack en cider. Jättemysigt! När vi kom hem så mös vi ner oss i soffan och kollade på film.

- Middag med flickorna hemma hos Kicki. Jättemysigt, och jättegod mat! Man kan äta så mycket god mat utan kött! Jag älskar vegetariskt! Och ett STORT plus för efterrätten! Hemmagjord glass. Tack så mycket Kicki!

- Sak-bytar-kväll hemma hos Kicki. Jag tog med mig wokpannan och cappuccinomuggar som aldrig används. Kicki bjöd som vanligt på gott fika. Jag kom hem med en sminkväska som såg helt ny ut, ett nagelack, böcker och pyjamas+mössa som jag gav till Leeah. Mycket nöjd!

- Igår bjöd vi Karin, Evert, Annelie och Evangeline på middag. Mys! Köttgryta och ris. Jättegott!

- I morgon har jag bjudit hem Annelie, Kicki och Sara.H på middag. Jag vet inte om Kicki och Annelie tar med sig flickorna, men det hoppas jag! Ni får givetvis komma när ni vill, men ca 17.00 så är middagen serverad :) Så ikväll har jag bakat bröd som jag tänkte bjuda på till maten.


Nu ska jag fortsätta med lite förberedelser till i morgon.

Kommentarer
Skrivet av: Kicki

Men värsta mys!! :D

2009-10-19 - 10:48:33
URL: http://ekogatan.blogg.se/
Skrivet av: Annie

Jag tar inte med E, blir ledig ikväll! :)

2009-10-19 - 13:57:10
URL: http://annelie86.blogg.se/

Här skriver du:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser)


Har du en blogg?



Så, vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0