Allt och inget


Jag är vaken ännu en natt. Det börjar höra till vanligheterna, så jag orkar inte förklara varför varje gång. Jag tog och handdiskade den lilla disken som var. Onödigt att ställa ner det i diskmaskinen när det bara tar ett par minuter att diska det för hand. Jag diskar faktiskt för hand ganska ofta numera. Man sparar ju lite pengar på det, och framförallt så sparar man lite energi. Sen är det faktiskt inte så jobbigt. Måste ju dessutom få in vanan, eftersom att det inte finns någon diskmaskin i nya lägenheten. Vi kommer att köpa en så småningom.

Hade fått ett mail från Zizzi's kundklubb, där det stog att dom ska öppna i stan igen. Svägerskan har ju berättat det förut, och ingen blev väl gladare än jag när jag fick veta det! Jag älskar den affären! Hoppas att personalen är lika trevliga och proffsiga som dom var förut. Tänkte faktiskt fråga svägerskan om hon vill hänga med ner på stan en sväng idag. Har lite andra ärenden att uträtta, bland annat så ska jag gå på guldfynd och hämta ut Tommys armband. Sen måste jag gå på banken en sväng.

Ikväll klockan 18 så ska jag och svägerskan på klädparty hemma hos Kicki. Jag har varit på många olika partyn, men aldrig ett klädparty, så det ska bli kul. Skulle tydligen finnas barnkläder också, så Leeah tyckte att hon kunde få följa med :)

I tisdagskväll så var jag barnvakt åt Leeah. Fasters guldklimp! Vi busade en stund och Leeah sjöng så fint för mig :). Sen satt vi i soffan och tittade på tecknat medans Leeah fick mat. Efter att vi hade tagit det lugnt en stund efter maten så satte jag henne i gåstolen. Den verkar vara väldigt populär. Hon kan traska omkring och prata hur länge som helst. Efter en stund när sötnosen började klia ögonen så bytte vi blöja och tog på pyjamas, sen värmde vi mat och sen var det läggdags. Jag var förberedd på att hon inte skulle vilja somna (faster är ju inte riktigt van), men det gick hur bra som helst. Hon somnade nog ganska på en gång. Fick höra av svägerskan sen att hon hade sovit hela natten efter att jag la henne. Man får väl lov att vara lite stolt? :)


Kommentarer

Här skriver du:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser)


Har du en blogg?



Så, vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0