Torra händer


Under en arbetsdag så tvättar jag såklart händerna ofta, och efter varje besök hos en brukare så använder jag handsprit. Inte nyttigt för huden, men vad gör man?

För ett par månader sen så köpte jag en handkräm på apoteket som jag tyckte luktade gott, och tänkte att den kanske kunde vara bra. Men som med alla andra krämer och lotions så testar jag dom en gång, och sen ställs dom till samlingen i badrumsskåpet.

När det börjar dra sig mot kallare månader så blir mina händer ännu torrare än vanligt. Så nu plockade jag fram den här handkrämen och inser nu att den funkar jättebra!

Finns som sagt på apoteket och kostar 46,50 kr.


En rik och närande handkräm med mjukgörande olja av raps som gör händerna mjuka och lena.

Även rik på vitamin E och Q10.

Fetthalt 21 %

Parfymerad.

Kommentarer
Skrivet av: Kicki

Jag som jobbar på dagis använder handsprit femhundra gånger om dagen, så fort en näsa är snorig, en stjärt ska torkas, man plockar upp något från golvet som är smutsigt, före och efter varje måltid, OSV, och även hemma.. jag använder absolut ingen lotion som man ska bli beroende av och som bara ska göra händerna sämre och sämre i framtiden.. nope bara olja här! Vanlig olivolja eller jojobaolja. Det tar ett tag innan huden vänjer sig, men så fort den gjort det så slipper man smörja in händerna hela tiden. Minns inte ens när jag gjorde det senast, pga. att de var torra.



Du vet vad jag tipsar om ;)



Använder du jojoban jag köpte till dig nånting?



Puss

2009-11-13 - 09:09:17
URL: http://ekogatan.blogg.se/
Skrivet av: Kicki

Va! Det var det konstigaste jag hört! Har aldrig hört att det kan hända ens.. undrar om det har med den saken att göra att den rensar ut det dåliga då?? Då får du antingen testa några gånger till eller låta bli. Men du har väl inga andra allergier nu va? Och du använder väl olivolja i matlagning?? Puss!

2009-11-13 - 18:02:08
URL: http://ekogatan.blogg.se/
Skrivet av: Annie

Det är väl inte dumt! Du ska göra som du vill! (Men det finns överskott på frisörer här i stan! Måste ju påverka i min riktning :)) Men man kan ALLTID söka, det är ju bara att tacka nej om det känns fel. Puss!

2009-11-15 - 22:30:09
URL: http://annelie86.blogg.se/

Här skriver du:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser)


Har du en blogg?



Så, vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0