Earth Hour 2009


Jag precis som många andra tänkte skriva ett par ord om Earth Hour.

Tommy tyckte från början att det kändes ganska meningslöst att släcka ner och stänga av allt. Men jag hade redan bestämt att vi skulle vara med. Så vi stängde av all elektronik förutom Tommys klockradio och släckte alla lampor. Vi tände levande ljus och ägnade en stund åt varandra, utan surr från datorer och ljud från tvn. Riktigt mysigt.

När jag tittade ut genom vardagsrumsfönstret så såg jag massvis med fönsterlampor tända och ljussken från tv-apparater i dom andra husen här. Synd.

Men men, jag är iallafall nöjd för att vi gjorde ytterligare en god gärning för jorden och för miljön. Det tror jag faktiskt att Tommy också är.




Kommentarer
Skrivet av: Emelie

Ja, men visst var det härligt! Jag kände mig också rätt besviken när jag tittade ut och det lös i många fönster, fast vissa var mörka! Jag såg faktiskt en som släkte lampan prick halv, det var en häftig känsla, man gjorde det liksom tillsammans! Kram

2009-03-29 - 15:11:13
URL: http://emedfalk.blogg.se/

Här skriver du:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser)


Har du en blogg?



Så, vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0