Sockersjuka?


Jag blev utmanad av Kicki att skriva ner allt onyttigt man äter om dagarna i en vecka. Jag har tyvärr inte haft någon tid alls till att sitta vid en dator. Så jag ska göra utmaningen när jag vet att jag har lite mer tid.

Dags att ta kontakt med en läkare. Någonting är konstigt. I två veckors tid nu har jag varit onormalt trött. Har mest legat i sängen dom dagar jag inte har jobbat, och även gått och lagt mig direkt när jag har kommit hem från jobbet. Mår jättedåligt vissa dagar. Illamående och allmänt dåsig. Sen i måndags har jag haft domningar i armar och händer. Det är säkert inget allvarligt med det, men när det börjar bli flera gånger om dagen så känns det lite olustigt.

Ni som känner mig vet att jag har mörka fläckar i nacken och lite frampå halsen. Fick veta av Ida igår att det kan vara ett tecken på diabetes. Men jag har ju haft dom där fläckarna i många år. Min storebror har likadana. Nåväl. Värt att kolla upp det iallafall.

Jag blev ju tvungen att googla diabetes. Eftersom att en nära släkting har sjukdomen så bör jag nog kolla upp mina problem.

11 tecken på diabetes:

Törst
Stora urinmängder
Överdriven trötthet
Högt blodtryck
Oförklarlig klåda
Överdriven hungerkänsla
Dålig blodcirkulation
Oförklarlig viktminskning
Svimfärdighet
Sår som inte vill läka
Domningar och stickningar i händer och fötter

Kommentarer
Skrivet av: Ida

Vi kollade på Tyra Banks show igår nämligen och det handlade om överviktiga tonåringar. de var på läkarbesök och då hade en tjej såna märken och läkaren sa att det kunde vara tecken på diabetes. Men jag vet inte alls, men vad bra att du ska kolla upp. I och med att det finns i släkten och huvudvärken och tröttheten du känt av. Puss gumman!

2009-07-17 - 19:53:33
URL: http://jenkka.blogg.se/
Skrivet av: MaSa

Usch hoppas verkligen inte att du har något sånt jäkelskap vännen. Ser ju på min pappa vilket helskotta det är. Fast det är klart finns ju olika typer och han har ju den värsta. Får ju ta 6 sprutor om dagen och inga små mängder + massa tabletter. Får hoppas att det inte är något allvarligt. Hoppas du får en fin helg. Kramis.

2009-07-17 - 21:17:06
URL: http://tiassaxin.blogg.se/
Skrivet av: Annie

Om en förälder har diabetes typ 1 (typ 1 = barndiabetes, finns i dens gener) så är det så väldigt otroligt liten chans att dens barn får det. Skönt för oss att veta för Evangeline! Men typ 2 (typ 2 = åldersdiabetes, fetmadiabetes e.t.c) kan ju vem som helst få. Men det är så lätt att kolla upp så det tycker jag verkligen du ska göra! Ett stick i fingret så kan dom se. Hoppas det inte är något! Puss!

2009-07-17 - 21:21:52
URL: http://annelie86.blogg.se/
Skrivet av: Demolison dick

Allt man ser på tv är sant, speciellt från USA.

Det var en tjej på Ricky Laken som påstod att hon var med barn fast hon var oskuld och det verkar stämma....

2009-07-19 - 14:13:17
Skrivet av: Annie

Grattis på namnsdagen!! Puss!

2009-07-19 - 21:57:11
URL: http://annelie86.blogg.se/

Här skriver du:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser)


Har du en blogg?



Så, vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0