Det här med namn


Jag och Tommy har legat och diskuterat namn på våra framtida barn. Vi har faktiskt så gott som bestämt oss kan man säga.

Flicka: Meja Karin Maritha eller Karin Meja Kristina
(Både jag och Tommy tycker att Meja är ett jättefint namn! Karin - heter Tommys mamma. Kristina - mamma hette det i andranamn, och jag heter det i andranamn. Maritha - var mammas tilltalsnamn).

Pojke: Liam Sven William
(Jag älskar namnet Liam. Tommy tycker att det är fint. Sven - Tommys farfar heter det. Tommys pappa heter det i andranamn. Tommy heter det i andranamn. William - Pappa heter det i andranamn).

www.svenskanamn.se finns det namnstatistik och mycket information om namns betydelser. Det finns också en namngenerator, som jag och Tommy självklart prövade. Vi fick namnen Torun och Tryggve.

Kommentarer
Skrivet av: Moster

Kristina heter ju även Andréa i andranamn :)

2009-02-05 - 11:08:37
Skrivet av: Sarah

Svar till moster: Aha :). Blev tvungen att kolla vad du heter i andranamn, och inte visste jag att du hade ett så fint andranamn! :)

2009-02-05 - 22:38:33
URL: http://sarahburstroms.blogg.se/
Skrivet av: Frida

väldigt fina namn =)

håller ni på att planerar barn nu?

2009-02-06 - 12:15:01
URL: http://fridi.blogg.se/
Skrivet av: Moster

Viola? Nä huvva va styggt, nästa lika styggt som mitt förnamn :) Andréa är även döpt efter momma :) Kjerstin alltså, för hujedamej för Valborg haha.

2009-02-07 - 17:14:07
Skrivet av: Tanya

Tycker det är sjukt roligt med namn! =) tack för tipset om svenskanamn.se visste inte att den sidan fanns.. Å förrästen ang att ni vill jag ska hjälpa er med inredningen, det låter jättekul! Vet inte riktigt om jag kan va till hjälp, men jag kommer gärna med tips och ideér och så om ni har nå funderingar.. Kram =)

2009-02-12 - 00:41:58
URL: http://datsmore.blogg.se/

Här skriver du:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser)


Har du en blogg?



Så, vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0