Bröllop


Det är snart ett år sen Tommy gick ner på knä och friade till mig. Mitt livs lyckligaste och romantiska stund. Och även om vårat bröllop inte är aktuellt än på ett tag så kan man ju inte låta bli att fantisera och planera.

Jag har funderat på det mesta i bröllopsväg. Hur jag skulle vilja att vårat bröllop såg ut. Självklart ska inte bröllopet bara bli efter mina önskemål, men som det låter på Tommy så skulle han kunna gifta sig på en soptipp, äta varmkorv med bröd till bröllopsmiddag och klä sig i flanellskjorta och hängselbyxor på bröllopsdagen, huvudsaken är att vi får visa våran familj och alla våra vänner den kärleken som vi känner för varandra. Vilken jag kan hålla med om.

- Jag är döpt och konfirmerad i Lits kyrka, därför faller det sig ganska naturligt att jag även vill gifta mig där.

- Jag vill att Tommy ska stå framme vid altaret. Pappa ska leda mig fram till altaret. Ingångsmusiken blir ett stycke ur Johann Pachelbel's vackra Canon In D Major:



Nu ska jag inte avslöja alla mina tankar, men jag har så mycket idéer!

Det som kanske kommer att bli svårast av allt är nog bröllopstårtan. Anar ni hur mycket idéer jag har om just bröllopstårtan?! Den kan se ut precis hur som helst, vilka färger som helst, teman, färger, prickigt, blommigt, traditionellt, krussidulligt, små tårtor (portionsbitar), stora tårtor.
Det är jättesvårt!

Bilderna är lånade från cakedesign.se


Vill du/ni gifta er?
Hur ser erat drömbröllop ut?

Kommentarer
Skrivet av: Annie

Ja jag har ju redan haft mitt drömbröllop! :) Men ett tips är ju att INTE glömma den vegetariska maten (nu var det som tur var bara 2 stycken som skulle ha det) så att köket får slänga ihop något i sista minuten!

2009-12-14 - 11:41:26
URL: http://annelie86.blogg.se/
Skrivet av: Kicki

Jag vill ha ett bröllop utomhus.. med ENDAST vegetariska alternativ, med valfri klädsel, en hipp klänning, en fin tårta, stora partytält kanske med hundra kuddar på backen som man ska sitta på :D

Niiiiiiice!

2009-12-14 - 18:26:42
URL: http://ekogatan.blogg.se/
Skrivet av: Sofie

har för mig att man inte får bli framledd av sin pappa i alla kyrkorna.. ?



Vi har sagt att vi ska ha ett vinterbröllop, min dröm är iaf att det inte ska kretsa kring alkohol så har gärna ett alkoholfritt bröllop. Varför ska jag behöva se en massa hemsk fulla människor när det är min dag? Men huvudsaken är ju såklart att familj och närmsta vänner ska finnas där. Gärna ett knytkalas bröllop där alla tar med sig något gott att äta :)

2009-12-14 - 21:56:00
URL: http://sofiiiz.bloggspace.se

Här skriver du:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser)


Har du en blogg?



Så, vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0