Funderingar


Jag är inne i en period av grubblerier. Vad ska jag göra? Varför satsar jag aldrig helhjärtat på någonting? Jag vill plugga till undersköterska, och lite längre fram så vill jag fortsätta att plugga till sjuksköterska och få jobb inom äldrevården. Varför gör jag inte det? Varför sitter jag bara rätt upp och ner och väntar på 'rätt tillfälle'?  Möjligheterna finns. Är jag för bekväm, eller är jag helt enkelt inte redo än?

Sen så vet jag inte hur länge jag har sagt att jag ska börja med körkortet. Samma sak där. För bekväm, eller inte redo?

Jag är nog en sån person som inte klarar av att ha många bollar i luften. Bara på mindre än ett år har jag flyttat hemifrån, träffat världens underbaraste kille som jag är förlovad och sambo med och delar allt med. Det är i och för sig något bland det bästa som har hänt mig, men efter allt det här så kände jag att det var dags för mig att hejda mig. Inte påbörja några nya projekt såsom studier osv.

Jag säger emot mig själv. Samtidigt som jag blir less över att jag aldrig tar mig för någonting, så känner jag att jag borde vänta. Det är svårt sånt här.


Nu har jag jobbat två dagar av tre. Idag jobbar jag 7-13, sen ska jag äntligen åka hem till Tommy! Som jag saknar honom. Min fina, underbara pruttgubbe :)






Kommentarer
Skrivet av: Kicki eller Pether

Sötnosar ;)

Ha inte så brått bara, körkort o studier är kanske inte det viktigaste i hela världen att fixa NU. Även om det är bra att fixa det :)



Man får verkligen inte glömma att man bara lever EN gång.

2009-08-14 - 12:37:24
URL: http://allahososs.blogg.se/

Här skriver du:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser)


Har du en blogg?



Så, vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0