Glad påsk!


Igår natt kunde jag inte heller sova, så jag bestämde mig för att vara vaken hela natten och hela dagen för att kunna somna i normal tid. Så jag tog och städade, gjorde allt förutom att dammsuga förstås.

Jag var vaken hela natten, och jag har varit vaken hela dagen idag. Jag har sysselsatt mig med städning, tvättstuga och matlagning. Har även tagit ett par promenader med Zorro. Men ändå ligger jag vaken nu! Har försökt att somna i tre timmar nu, men det går fanimej inte.

Och det här med sömnbristen sätter sina spår. Ikväll så började jag få så fruktansvärt ont i kroppen. Ni vet, när man är förkyld och får svinigt ont i varenda led och muskel. Plus att jag mådde sjukt illa, blev yr, fick världens huvudvärk. Tommy fick hjälpa mig så att jag kunde lägga mig ner i sängen. Jag har speciellt ont i mina vanliga problemområden, ryggen och höfterna. Tog tempen också, som visade på nästan 38. Jag har 36.5 i friskt tillstånd. Så det fattas väl bara att man ska åka på nån riktig dunderförkylning nu då.

Hur som helst, förutom mitt hälsotillstånd så har det varit en trevlig dag. Tommy fick sluta tre timmar tidigare och kom då hem vid 12. Då for vi iväg och storhandlade. Vid 15-tiden åkte Tommy och hämtade lillebror som slutade jobba då. Vi lagade fajitas och drack påskmust förstås :). Till efterrätt så bjöd jag på vaniljglass med varma jordgubbar. Sen har vi mest tagit det lugnt. Slappat och kikat på tv. Jo just! Jag var så fräck och tog fram hårtrimmern och snaggade lillebror. Fy fanken, det såg ut som att det låg en långhårig katt i badkaret!

Nu ska jag göra ett till försök med sömnen. Håll tummarna!

Kommentarer
Skrivet av: Sara

Hoppas du fått sova älskling! Glad påsk :D

2009-04-10 - 18:12:03
URL: http://slajsara.blogg.se/
Skrivet av: Kickan

Glad påsk!

2009-04-11 - 00:12:22
URL: http://kick86.blogg.se/

Här skriver du:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser)


Har du en blogg?



Så, vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0