Jag drömmer om


- Fast jobb och stadig ekonomi. Vad skönt det skulle vara med den tryggheten. Att slippa räkna och fundera på hur mycket man får i lön nästa månad.

- Eget boende. Ja, jag bor fortfarande hemma hos pappa. Dels för att jag inte har just den stadiga ekonomin som jag drömmer om, och dels för att det faktiskt inte är så lätt att få tag i en lägenhet. Jag har nämligen prövat. Sen har jag faktiskt inte kännt någon speciell brådska över att flytta, men nu börjar det kännas som att jag vill klippa navelsträngen.

- Att plugga. Drömmen är ju att en dag kunna få kalla mig för legitimerad sjuksköterska. Det är långt dit. Jag vet inte ens om jag kommer att uppfylla den drömmen. Men en dröm som jag ska uppfylla är att utbilda mig till undersköterska.

- Barn. Jag har drömt om att få bli mamma enda sen jag var 14 år. Jag är grymt barnkär, och att själv få bli mamma en dag är min absolut högsta önskan.

- Att resa. Bara tanken på att jag skulle sätta mig på ett plan till ett annat land är för mig overklig. Många i min ålder har redan hunnit jobba och slitit hårt för att kunna ta sig iväg på sina drömresor. Och av många olika anledningar så har jag inte haft den möjligheten, förrän nu. Men nu när jag har möjligheten, så är det mycket annat jag väljer att prioritera.

- Att hoppa fallskärm. Det har jag drömt om från och till länge. Hoppa fallskärm och bungy jump. Drömmen är ju att få göra mitt första fallskärmshopp med Tommy. Men det kommer tyvärr inte att bli så, eftersom att jag vill hoppa snart!

Kommentarer

Här skriver du:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser)


Har du en blogg?



Så, vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0