Man får ju skämmas!

Efter att ha legat i sängen och slöat till Andra Avenyn i några dagar, så fick jag nu på kvällskvisten ett ordentligt ryck och tog tag i städningen av badrummet uppe. Eftersom att vi håller på att renovera duschrummet nere så kan vi inte använda det överhuvudtaget, och då kan det väl vara skönt att använda ett riktigt rent och fräsht badrum tyckte jag.

Jag hade en tanke att jag skulle lägga ut före och efterbilder av min städning. Men jag ändrade mig ganska snabbt när jag insåg att vårat badrum var på ungefär samma nivå som badrummen i Rent Hus. Okej, inte riktigt, men inte långt ifrån. Det var så dammigt och äckligt överallt, så det var tur att jag hade nära till toaletten (och även tur att jag skulle rengöra den sen).

Jag har: rengjort varenda liten vrå, torkat av alla hyllplanen i skåpen, skrubbat badkaret, rengjort avloppet under badkaret, skrubbat handfatet, rengjort toalettstolen, torkat av alla väggar, skurat golvet och en massa andra saker.

Jag tittade på Rent Hus tidigare idag, och där använde dom sig av salt och bakpulver när dom skulle rengöra badkar. Och det är tamejfan det bästa jag någonsin har varit med om! Ett tips bara.

Ja, som sagt. Man får verkligen skämmas över att man låter det bli så skitigt. Aldrig mer kan jag säga. Så nu framöver så blir det städning av toaletten en gång i veckan, istället för en gång varannan vecka.


Kommentarer
Skrivet av: Annie

En gång varannan vecka är mer än här kan jag säga.. nu får ju jag skämmas! Jag skyller på att jag har en liten bäbis! ;) Fast då borde jag ju städa ännu oftare egentligen.... Torsdag blir jättebra för mig, gärna efter lunch! Puss!

2008-05-27 - 10:17:25
URL: http://annelie86.blogg.se
Skrivet av: Kicki eller Pether

Du är duktig du sarah! Jag vill träffas snart!?... ser att Annie har skrivit torsdag..(?) Jag har egentligen planer då, men jag ska se om jag ändra dom.. det ska nog inte vara nåt problem. =) puss

2008-05-27 - 14:08:42
URL: http://allahososs.blogg.se
Skrivet av: Linda

ÅÅ vad du e duktig gumman.. Du får gärna komma hit o hjälpa mig o städa oxå..*S*

2008-05-27 - 19:55:06
URL: http://linda0644.blogg.se
Skrivet av: Annie

Jag kom just på att torsdag är Andreas enda lediga dag den här veckan så vi har massor att göra då =/ Men fredag, lördag och söndag så kan jag, när som helst! Säg att du kan!! Puss!

2008-05-27 - 21:19:21
URL: http://annelie86.blogg.se

Här skriver du:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser)


Har du en blogg?



Så, vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0