Personalfest

Efter att jag kommit hem från shoppingrundan så fick jag skynda mig att duscha, sminka mig och fixa håret. Jag hade precis hunnit klä på mig när min skjuts anlände. Då åkte vi till A, där vi tog en liten jäkel innan vi begav oss vidare mot Häggenås.

När vi kom fram till Häggenås så fick vi veta att maten hade blivit försenad, så festkommitén hade inte riktigt ställt i ordning allting än, men dom var så duktiga, så det fixade dom snabbt :). Efter en liten stund så slog vi oss ner till bords, där det var fint dukat och förrätten var fint upplagd. Dock så tog det ett bra tag innan alla festdeltagare anlände, så vi vid vårat bord hann både med att knäcka nån cider och dricka några glas bål.

När alla väl hade kommit så blev vi välkomnade, och sen högg alla in på förrätten som var skagentoast. Och efter den var det dags att leka lite! Alla fick en varsin påse som innehöll ett skoskydd (ett sånt där blått), två stycken pappassietter, två sockerbitar och två medicinkoppar. Dom flesta kanske redan vet vilken lek det är, men för er som inte vet det, så skulle vi alltså sjunga en sång, och efter varje vers så skulle vi pynta oss med sakerna som vi hade fått. Skoskyddet på huvudet, assietterna på öronen, sockerbitarna under överläppen och medicinkopparna på ögonen. Vi såg inte kloka ut! :D

Sen var det dags för huvudrätten som bestog av fläskfilé, vitlöksdoftande potatisgratäng, grönsaker, rödvinssås. Göttans! Och till det så serverades det öl, vin eller cider. Jag beställde vin men fick cider :P

Sen var det musikfrågesport. Varje bord var ett lag, och vi var sex bord. Musikern som var inlejd för kvällen skulle spela 15 st musikintron, och om man kunde svaren på vilken låt det var, och vem som sjöng originalet så skulle man resa sig. Det fuskades mycket, eftersom att ett av borden mutade domaren, men men, det bjöd vi andra på :P. Roligt var det iallafall. Jag svarade rätt några gånger :)

Efter frågesporten så serverades det blåbär&hallon panacotta (Stavning?) och kaffe.

Sen var det karaoke mest hela kvällen. Någon gjorde tydligen succé på scen, folk gick fram efteråt och berömde, men vem det var vill jag inte avslöja.

Folk blev lite halvlulliga, alla var glada, vi dansade i flera timmar och sjöng för full hals, vare sig vi kunde låtarna eller inte :). Vi hade sjukt kul!

Vid midnatt kom M och hämtade oss. Och jag blev som mest full när jag kom hem. Haha, jag mådde inte så värst bra igår morse. Men efter nån liter vatten så var jag ganska stabil igen.

Det var iallafall en jätterolig fest kan jag säga :)

Kommentarer
Skrivet av: Tanya

jo då.. panacotta =)

2008-03-03 - 11:59:11
Skrivet av: Kicki

Låter helhärligt!!!! :D Nicenice!

2008-03-03 - 21:31:57
Skrivet av: Linda

Önskar att jag oxå var med på den personalfesten.. Men ja hade ju ingen barnvakt å ha med sig Jasmine tror jag inte hade varit så roligt..

2008-03-04 - 22:29:52
URL: http://linda0644.blogg.se

Här skriver du:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser)


Har du en blogg?



Så, vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0