Vad är det som pågår egentligen?

Inatt fick jag 37 samtal till min mobil från skyddat nummer. Men varför ringer man 37 jävla gånger om man inte vill mig någonting? För uppenbarligen var det ingen som var sugen på att prata, eftersom att det var tyst i telefonen  alla 20 gånger jag svarade.

Då kanske ni undrar varför jag inte stängde av ljudet på telefonen? Jo, jag är tillgänglig för mina vänner i stort sett dygnet runt, så jag stänger aldrig av ljudet på nätterna, och dessutom så vill jag gärna höra när väckarn går igång. Så, efter 20 tysta samtal så kanske det inte är så konstigt att man trycker upptaget till slut?

Det jag ville komma till var att jag försov mig i morse. Skulle ha börjat jobba klockan 07.00. 07.10 börjar jag på att vakna lite smått och upptäcker att jag försovit mig. Och precis då ringer dom från jobbet. Antagligen så måste jag av vana efter nattens alla samtal ha tryckt bort larmet. Nåväl, jag var på jobbet klockan 07.45 iallafall.

En annan sak som gjorde mig lite smått irreterad idag var att jag hade fått ett brev från Parlino, innehållande ett kontantkort. Varför undrade jag, eftersom att jag inte har beställt något sånt. Eftersom att parlino bara har sin kundtjänst via deras hemsida så ringde jag till Optimal telecom som marknadsför Parlino. Och enligt deras uppgifter så ska jag ha gjort en beställning av ett kontantkort den 17/7 -08. Vilket jag inte har gjort. Alltså har någon använt mina personuppgifter och beställt ett kontantkort.

Så omtänksamt. Men jag tyckte att det var ett oönskat kontantkort eftersom att jag är nöjd med det jag redan har.


Kommentarer
Skrivet av: Johan

Jag måste nog läsa din blogg oftare, du har ju tydligen ett ganska intressant liv :-)

2008-08-08 - 17:40:37
URL: http://www.johanejohansson.com

Här skriver du:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser)


Har du en blogg?



Så, vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0