Tack gode gud för Zizzi!

Bekymmer två: Som jag skrev i förra inlägget så har jag ju varit på jakt efter kläder till bröllopet. Jag har föreställt mig själv i alla möjliga utstyrslar, till och med i klänning!

Gick med Kicki, Pether, Agnes och Rasta på stan för att kika lite. Dock så kom det en sak i vägen som gjorde mig otroligt stressad och jag tappade i princip all lust till att shoppa. Men jag gick ändå in på alla tänkbara ställen för att möjligen hitta nånting. Efter en stund så sa vi hejdå, och jag kom att tänka på affären Zizzi. Har bara slängt en snabb blick in dit nån gång. Har aldrig kännt mig sugen på att gå in dit. Men igår gav jag affären en chans.

Jag förklarade för hon som stog i kassan vad jag var ute efter. Och hon var helt suverän! Hon plockade fram så mycket fint, och hon uppmuntrade mig till att prova saker som jag aldrig annars skulle prova. Som tillexempel mönstrat. Gasch vilken fin tunika hon föreslog! Hon höll upp den framför mig och sa "Våga ha mönstrat!" Och faktiskt, så blev jag totalt förälskad i den där mönstrade tunikan!

När jag precis var på väg och skulle betala så fick jag syn på en så sjukt snygg jeanskjol. Jag har alltid veljat ha en jeanskjol som slutar strax under knäna och som är lite utsvängd längst ner. Hon i kassan tyckte absolut att jag skulle prova den, vilket jag gjorde, och blev totalt förälskad!


Jag gick ifrån Zizzi en tusenlapp fattigare, men det var det verkligen värt! Dit kommer jag att gå fler gånger.

Kommentarer

Här skriver du:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser)


Har du en blogg?



Så, vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0