I morse startade inte min ipod!

Jag kliver upp 05.00 på morgonen när jag har 7-16 pass. Och anledningen till det är att jag vill kunna ta det lugnt på morgonen. Hatar att stressa, och speciellt på morgon då man liksom formar dagen så att säga.

Inatt sov jag dessvärre inte till 05.00. Jag vaknade klockan 01.30 av en traktor. Försökte mig på flera gånger att somna om, men förgäves. Klockan 4 orkade jag inte vrida och vända på mig längre. Då gick jag och tog en lååång kokhet dusch. Sen gjorde jag någonting som verkligen hör till ovanligheterna. Jag satte mig ner med en stor kopp kaffe och dagens LT. Det är ingenting som jag brukar ha tid till annars på morgon.

Nästa steg på morgonen är sminket. Jag sätter mig till rätta i min säng, tar på mig hörlurarna, startar ipoden, sitter i godan ro och låter mina öron fyllas med en spännande bok, samtidigt som jag sminkar mig. Men i morse så startade inte min ipod. Jag knappade, joksade, laddade. Men det var helt död. Så hela dan så har jag gått och funderat på den nya Ipod Nanon med 8 GBs flashminne, en grön! Det skulle verkligen vara fint. Jag har bara 4 GB nu. Jag kände att dagen gick snett redan då, när jag försökte ha igång ipoden i morse och det inte gick. Bara en sån liten grej kan sabba min dag. Som tur var så blev det inte så. Så jag har haft en ganska bra dag trots en trött hjärna och tunga ögonlock, och en död ipod i tankarna.

Haha, men till min 'besvikelse' så fick lillebror igång min ipod efter mycket om och men. Och där sprack mina planer på att köpa en ny och fin spelare. Fast nu har lillebror erbjudit sig att köpa min nano till ett vettigt pris. Så nu till veckan som kommer så har jag nog min gröna skönhet.


image29image30


Kommentarer
Skrivet av: Kicki

Ibland skriver du inte på 70 år, sen skriver du som om du inte skrivit på 70 år. :P Det är trevligt att läsa vad du gör om dagarna och så. Puss

2008-01-11 - 23:01:11

Här skriver du:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser)


Har du en blogg?



Så, vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0