Älskling

Jag heter Zorro och är 7 år. Jag är en Labrador Retriver, av den äldre rasen som härstammar från England. Det är därför jag är ovanligt stor för att vara labbe, också har jag lite vågig päls på ryggen.

Jag och mina typ 100 syskon föddes på hundskolan i Sollefteå. Sen blev alla vi utspridda över hela Sverige som fodervärdsvalpar. Jag vet inte hur det blev med mina syskon, men jag fick iallafall stanna kvar hos min fodervärdsfamilj.

Jag tycker om att sova. Och jag älskar all mat i hela världen! När det är sommar så brukar jag och lillmatte bada tillsammans i älven. Jag tycker jättemycket om att simma, och alla tycker att jag är så duktig på det.

Det finns en tjej jag tycker om. Dessvärre så har hon och jag bara träffats nån gång, men jag tyckte jättemycket om att leka med henne. Det finns bilder på den skönheten här



image39


Matte berättar hur en vanlig morgon brukar se ut:

Ca 06.30 vaknar jag av att det låter som att det kommer ett helt elefantfölje upp för trappan. Jag kliver upp, ställer mig vid min dörr, och väntar tills Zorrogubben bankar på dörren med sin nos. När jag väl öppnar dörren så far svansen som en propeller. Han är så glad så han vet inte vart han ska ta vägen. Han brukar ta sats och flyga över mitt golv och upp i min säng. Han är inte som vanliga hundar. Zorro går nämligen inte (gärna) på blanka golv.

Vi brukar ligga och mysa i min säng. Det slutar oftast med att både Zorro och jag somnar om en stund till. Sen rullar morgonen på med rastning, mat och morgonens sysslor. Zorro bär alltid in tidningen från brevlådan, och om han vill vara extra duktig så lägger han tidningen på en stol, annars så kastar han den på golvet. Sen ligger han ute i hallen (får absolut inte vara i köket om det vankas mat eller liknande).


Han är så duktig!

Kommentarer
Skrivet av: Kicki

Åh vad mys! :D Vad fin han är :D

2008-01-17 - 15:01:47

Här skriver du:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser)


Har du en blogg?



Så, vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0