Längtar tillbaka

I söndags så blev våran lilla flicka sju månader. Tiden går alldeles för fort!

Jag kan helt ärligt erkänna att jag saknar att vara gravid. Jag saknar magen, sparkarna, alla ultraljud vi gjorde, gångerna då man gick och kollade på pyttesmå kläder, tiden på BB.

Jag vill spola tillbaka tiden och uppleva allt igen. Om jag fick göra det, så skulle jag strunta i hur ont det gjorde med foglossningar, jag skulle strunta i hur jobbigt det var att behöva gå och kissa varannan minut, och jag skulle strunta i hur ont det gjorde att föda. Man kanske inte tänker på det när man är mitt uppe i det, men nu efteråt så inser man verkligen hur värt det det var! För ut kom ju världens underbaraste och vackraste tjej ♥









Alldeles ny liten Isabell, och en oerhört stolt pappa ♥


Det är lite roligt egentligen när man tittar på film. Bäbisarna ploppar ut och har inte en enda fläck av blod eller fosterfett på sig. Och mammorna ser oförskämt fräscha ut efter en förlossning.
Isabell var blå/lila/röd, kladdig, blodig och alldeles underbar när hon kom.
Själv såg jag ut som ett träsktroll. Timmarna efter förlossningen så var jag blå/lila i ansiktet, plus att jag hade röda fläckar i ansiktet, på halsen och på axlarna.



Kommentarer

Här skriver du:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser)


Har du en blogg?



Så, vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0