Nuså

Nu har vi införskaffat alla kläder Isabell kan tänkas behöva i höst/vinter. Hon har fått en fleeceoverall, en vinteroverall, en varm mössa och ett par varma vantar. Dessutom så ska vi köpa en åkpåse av storebror. Skönt att ha det gjort nu.

Var till min läkare i onsdags. Berättade om att jag knappt sover någonting på nätterna, och att när jag väl sover så drömmer jag ofta mardrömmar. Det fanns tyvärr inte så mycket att göra åt det. Han gav rådet att försöka sluta med insomningsmedicinen och bara ta den när jag verkligen behöver det. Dessvärre så är jag lite beroende av den medicinen eftersom att den oftast hjälper mig att få sova någon timme på morgonkvisten. Tar jag ingen så är jag vaken dygnet runt kan man säga.

Sen ändrade han lite i min medicinering, ihopp om att jag ska slippa dom här svackorna som kommer lite titt som tätt. Och sen att det kanske blir lättare för mig att gå ner i vikt, istället för att gå upp i vikt (vilket jag har gjort sen jag började med dom här medicinerna).

Var hos tandläkaren nu i veckan också. Och den undersökningen tog inte speciellt lång tid. Sköterskan tog några bilder, och sen petade tandläkaren lite i munnen på mig, och konstaterade att allt såg jättefint ut. Han lät dessutom förvånad när han sa att jag inte hade några som helst tecken på hål någonstans (jag har aldrig haft något hål i mina tänder), och han lät förvånad när han såg att det inte fanns en enda lagning nånstans. Sen tyckte han att det var otroligt att jag inte hade några missfärgningar på tänderna i och med att jag snusar. Så jag kan bara säga att jag är väldigt nöjd med det tandläkarbesöket.

Isabell har haft några kämpiga dagar nu. Hon har varit jättesnorig och haft feber. Lilla vännen. Det gör ont i mammahjärtat när ens barn inte mår bra. På kvällarna så har vi legat alla tre i min och Tommys säng och haft lite prat och mys-stund, så att hon inte skulle vara så orolig när vi la henne i spjälsängen. Och det har funkat bra. Som tur är så börjar förkylningen dra sig tillbaka.

Kommentarer

Här skriver du:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser)


Har du en blogg?



Så, vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0