Funderingar kring julen

Jag har suttit en stund och kikat på leksaker och böcker, både på företagssidor och köp&sälj på facebook. Det är klart att man blir sugen på att köpa massvis med saker. Första barnet, första julen osv. Men jag och Tommy har pratat en del om det, och bägge vi känner att det inte är någon mening att köpa högvis med saker. Det är ju isåfall bättre att man satsar lite mer nästa jul, då hon kanske förstår lite mer.

Kan ju säga det också, att Isabell har inte högar med leksaker nu heller. Hon har ett begagnat babygym, en begagnad gåstol, och resten av leksakerna är också begagnade. Och det har funkat alldeles utmärkt. Hon leker ändå bara med en leksak åt gången.

Vi funderar iallafall på att ge henne:

*En hoppgunga. Hon fick pröva hoppgungan hemma hos Ida, Martin och Tristan, och även fast hon var på jättedåligt humör då så tyckte hon om den.

*En lekmatta. Med djur eller vägar eller liknande.

*Några uppsättningar (1-2) med påslakan och örngott. Hon har bara en uppsättning, och när man har en kräkbäbis så skulle det nog vara bra med några fler.

*Någon rolig bok. Kanske en mjuk bok, eller en bok som spelar nån melodi?

*Någon leksak som blinkar och låter.


Det är nog bäst att börja med julklapparna snart. Vi har 11 barn utöver Isabell som vi ska köpa till, och jag är så dålig på julklappar och födelsedagspresenter. Så jag behöver nog god tid på mig.



Kommentarer

Här skriver du:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser)


Har du en blogg?



Så, vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0