Min möhippa :)

Förra veckan så bestämde vi i tjejgänget att vi skulle träffas och dricka lite vin och ha det trevligt. Vi bestämde lördag. Och det såg jag fram emot jättemycket :)

Så i lördags på förmiddagen så ville Tommy åka ner på stan, jag tänkte inte då på att TOMMY ville åka ner på stan (han är inte mycket för att gå i affärer). Så vi åkte ner. Jag gick och klippte mig, köpte hårfärg och nya örhängen för att piffa till mig lite för vinkvällen.

När vi var på väg till frälsis, för att lyssna på pappas band, så ringer Ida och talar om att det inte blir någon träff på kvällen, för Lotta och Emelie hade fått förhinder. Jag blev lite 'nere' över det eftersom att jag hade sett fram emot att alla vi tjejer skulle träffas. Ida sa att jag skulle stanna kvar där jag stog, för hon skulle komma och möta mig. Så vi stog kvar utanför Boa, och av någon anledning så vände jag mig om, och ser Ida komma gående. Sen la jag märke till att hon hade något vitt knutet kring huvudet och att hon hade världens flin på läpparna. Sen ser jag resten av tjejerna, Tezz, Emelie, Lotta och Frida, och dom hade också något vitt på huvudet. Då fattade jag :D

Jag fick ta på mig ett vitt lakan och en skylt där det stog 'Puss 10;- och Kram 5;-', också fick jag rött flor och en prinsesskrona på huvudet. Sen började vi gå omkring på stan.

- Mitt första uppdrag var att jag skulle fråga folk om jag fick rita ett porträtt av dom. Jag hade 30 sekunder på mig på varje porträtt. Sen skulle jag försöka sälja porträtten.
- Ett annat uppdrag var att jag skulle försöka sälja pussar och kramar.
- Ett annat uppdrag var att jag skulle sjunga tre valfria låtar, högt och tydligt inför alla människor.
- Ett annat uppdrag var att jag skulle gå fram till sex olika för mig okända människor och säga "Hej, mitt namn är Maj-Britt och min favoritfilm är Fäbodjäntan" utan att skratta.
- Jag skulle be människor att skriva ett valfritt ord någonstans på det vita lakanet som jag hade på mig.

Efter ett par timmar på stan så tog vi en promenad bort mot restaurangen En Liten Röd. I ett av husen där hade tjejerna lånat en festlokal. Och där åt vi god mat, drack gott, gjorde ansiktsmasker, badade fotbad och mådde gott :)

Tjejerna hade tänkt på allting! Dom hade gjort crustader (vet inte riktigt hur det stavas) som jag älskar! Dom hade köpt vit choklad som jag älskar! Dom hade gjort ett Sarah-spel med frågor som handlade om mig.

Tack underbara ni som ordnat och fixat så himla bra!
Jag hade så himla roligt!! En dag jag aldrig glömmer.

Kommentarer
Skrivet av: Kicki

Vad roligt :) Är ledsen att jag inte kunde vara med. <3

2011-11-03 - 07:30:01
URL: http://ekogatan.blogg.se/
Skrivet av: Anonym

godmorgon:D

2011-11-03 - 07:48:31
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Skrivet av: syster

Men gud vad roligt!!!

2011-11-19 - 13:52:21
URL: http://kick86.blogg.se/

Här skriver du:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser)


Har du en blogg?



Så, vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0