Ja, vad ska man säga?

Om jag skulle berätta om allt som har hänt dom senaste månaderna så skulle nog ingen orka läsa hälften ens. Så jag skriver lite kortfattat.

- Jag och Tommy har blivit föräldrar till världens vackraste. Jag blev igångsatt pga förlossningsrädsla. Karin Margareta Isabell Falkesjö föddes fredagen den 25 februari klockan 02.04. Jag använde lustgas, och det hjälpte faktiskt. Man har ju hört många som tyckt att det inte hjälpt ett dugg, så jag var lite orolig. Men som sagt, det fungerade för mig. Sen fick jag ryggbedövning, och det var himmelriket! Jag ska skriva mer om förlossningen i ett annat inlägg. Isabells gudmor är underbara Annelie, och hennes gudfar är min underbara lillebror Mattias.





48 cm
3130 gram




- Jag drabbades av en svår depression efter förlossningen. Så pass svår att jag blev tvungen att läggas in på sjukhus. Jag genomgick 12 stycken ECT-behandlingar. Efter dom 12 behandlingarna blev vi tvungna att sluta med ect eftersom att jag drabbades av svåra minnesstörningar (som är en vanlig biverkan). Jag kom inte ihåg vilket datum Isabell föddes, jag var iväg och klippte mig en dag och ca ett dygn senare hade jag glömt bort hela tillfället då jag var hos frissan. Men det värsta var att jag glömde bort hela förlossningen och hela BB vistelsen.

- Jag var inlagd ca 6 veckor. Fick pröva olika antidepressiva mediciner, som inte hjälpte. Jag trodde att mitt liv var över. Att jag aldrig skulle bli bättre. Jag funderade tillochmed på om jag hade insjuknat i någon allvarlig sjukdom som schizofreni. Sen blev jag insatt på droppbehandling med anafranil i 9 dagar, sen blev jag utskriven och fick börja ta klomipramin (anafranil i tablettform). Nu börjar jag sakta men säkert komma tillbaka till verkligheten igen. Den här tiden har varit den absolut värsta i hela mitt liv. Jag skulle aldrig önska min värsta fiende det här. Aldrig! Det som gör mest ont är att jag har missat första tiden med Isabell.

Tommy är min hjälte. Samtidigt som han ensammen har tagit hand om Isabell så har han funnits vid min sida hela tiden. Dag som natt. Han har torkat mina tårar och förklarat för mig om och om igen att det blir bättre. Han är mitt livs kärlek och jag är så stolt över honom ♥




Jag älskar mitt barn.
Jag älskar våran vackra dotter




Kommentarer
Skrivet av: angelicaeriksson.

Hoppas det blir bättre! Och grattis till lilla Isabell :)

2011-05-13 - 17:57:36
URL: http://eerikssonangelica.blogg.se/
Skrivet av: Lina

åh...vi känner inte varandra men jag brukar vara inne här ibland...måste bara få säga Grattis, hon ser helt perfekt ut. Sen förstår jag hur skitjobbigt det måste vara nu, men det kommer såklart bli bättre *peppar peppar...VET att du kommer bli världens bästa mamma vackra du!

2011-05-13 - 18:05:07
Skrivet av: TuffLoysan

Har varit inne på din sida flera ggr dagligen, som alltid. Och bara väntat på en uppdatering.

Har juh läst på Facebook att du inte mått så bra.

Å just nu sitter jag här och gråter. Kan inte föreställa mig hur det är att hamna i förlossningsdepression.

Massa kramar till er alla och hoppas det blir bättre!!

2011-05-13 - 20:40:07
URL: http://tuffloysan.blogg.se/
Skrivet av: Maria

Fina Sarah! Van fantastiskt glad jag blir när jag ser att du mår bättre!! Att du äntligen kan njuta av ditt underverk!! Önskar er all lycka på er fortsatta resa; er lilla familj =)



Massa kramar

2011-05-13 - 21:13:14
URL: http://mariaviolaeriksson.blogg.se/
Skrivet av: Tirja

Åh vad jag tycker du, ni är starka. Jag kan inte ens föreställa mig hur hemskt det ni har behövt gå igenom har varit!

Men det är otroligt skönt att se att ni tagit er igenom det och att du har en sån fantastisk man vid din sida!



Ni har en underbart fin liten tjej och jag önskar er all lycka till nu i framtiden, så ni får njuta av att vara den fina familj ni är och vara tillsammans!



Många många kramar till er! <3<3<3

2011-05-14 - 09:23:26
URL: http://tirja.blogg.se/
Skrivet av: Sofie

En STOR KRAM Sarah!!!!! <3

Vill gärna träffas när jag kommer upp till jämtland igen :) Kram!

2011-05-14 - 10:54:21
URL: http://sofiiiz.bloggspace.se
Skrivet av: Bella

Det berör mig att läsa detta, jag är glad att du har hittat tillbaka o jag vet att du kommer att vara, och är, en bra mamma. Massa lyckönsknningar till dig och din familj! Grattis till lilljäntan, superfint namn har hon också ;)

Kram

2011-05-14 - 12:00:24
URL: http://elfvendahl.blogg.se/
Skrivet av: Marielle

Tårarna rinner.

Du är stark Sarah!

Grttis till eran vackra dotter!

2011-05-14 - 16:00:14
URL: http://lovelylifeof.blogg.se/
Skrivet av: Annelie

Finaste du! Jag är så glad att du måt bättre nu, och att det bara blir bättre och bättre! Förstår verkligen att det är jobbigt att ha missat hennes första tid. Även om jag var med Evangeline så var jag helt bortkopplad från henne men jag lovar att du kommer ha så mycket kul med Isabell så det kommer att uppväga! Och hon kommer att älska dig såååå mycket fast du inte var där första tiden. Puss gumman!

2011-05-15 - 10:07:31
URL: http://anneliemedmera.blogg.se/
Skrivet av: kickan

Jag är glad att du har äntligen har hittat tillbaka!

Tänker på dig Sara ska du veta :)

Lycka till nu vännen... hoppas vi ses snart.. kanske nångång på stan eller när du är i Lit något :)

kramar!

2011-05-16 - 20:51:57
URL: http://kick86.blogg.se/
Skrivet av: Karin

Först vill jag igen grattulera till en vacker Isabell! Sen önskar jag att din och er tid nu framöver blir den bästa...hälsningar Karin

2011-05-21 - 01:02:46
URL: http://brannatorpet.blogspot.com
Skrivet av: David

Grattis Sarah och Tommy. Hoppas allt går bra framöver.

2011-06-03 - 23:54:03
Skrivet av: Petra

Grattis igen till fina lilla tjejen.

Så hemskt att du mått som du gjort, men skönt att höra att det går åt rätt håll iaf! Du är så stark som orkar dela med dig, hade ingen aning om vad förlossningsdeppresion var innan jag läste det du skrivit. Verkar fruktansvärt!

Lycka till med bebislivet!

2011-06-18 - 13:51:56
URL: http://superpetrah.blogg.se/

Här skriver du:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser)


Har du en blogg?



Så, vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0