Mitt hår

Senast jag gjorde någonting med mitt hår var i april/maj förra året tror jag. Då klippte jag och slingade. Men sen jag blev gravid så har jag inte gjort någonting. Varken färgat eller klippt. Håret började växa tokfort, så därför kände jag att jag ville spara ut håret en bit.

Nu börjar jag tycka att mitt hår är tråkigt och fruktansvärt slitet, så jag sitter och googlar frisyrer och färgningar. Självklart kommer jag att fråga om det är riskfritt eller inte för gravida att färga håret när jag ska till frissan. Har läst en del om det och det står ju olika överallt. Någon av er som vet kanske?

Vilket fall som helst. Jag är så himla sugen på mörkare underhår och slingor i olika ljusa nyanser i överhåret. Har alltid tyckt att det har varit så snyggt, och en gång i tiden hade jag mitt hår färgat så. Har aldrig trivts så bra i någon annan färgning, och jag gjorde ett fruktansvärt misstag som färgade om håret då.

Inte den bästa bildkvalitén, men det är ungefär så här jag menar (tänk bort dom röda slingorna):

Bilden är lånad från google


Är däremot inte riktigt lika säker på vilken frisyr jag vill ha. Jag skulle vilja ha en riktigt tuff frisyr. Rejält uppklippt och busigt. Men jag vill kunna sätta upp håret också. Så den här gången lutar det nog åt att jag bara toppar håret och kanske klipper upp det lite. Vi får se.

Kommentarer
Skrivet av: Sofie

Tror färgningen påverkar lite nu i graviditeten. Det kanske till och med är värre när man ammar? Fråga din barnmorska, jag tror nog att du får färga. Men att vissa avråder till det eftersom det är kemikalier.

2011-01-31 - 06:27:10
URL: http://sofiiiz.bloggspace.se
Skrivet av: Annelie

Toning ska ju gå bra i alla fall, men färgning går nog också bra. Som sagt, alla säger olika.

2011-01-31 - 08:27:10
URL: http://anneliemedmera.blogg.se/
Skrivet av: TuffLoysan

När jag va gravid så frågade jag BM ang färgning under graviditeten. Ingen fara, sa hon. Så jag färgade håret då hos frissan.

Det enda jag hört är att just själva färgen kan bli lite sisådär, vet inte om det beror på alla hormoner å så?

2011-01-31 - 10:37:33
URL: http://tuffloysan.blogg.se/
Skrivet av: Ida

jag färgade håret under graviditeten, två gånger tror jag och det var absolut ingen fara. Har inte hört nån säga att det ska vara farligt. Har även färgat det en gång i början av amningen och det märktes ingenting på honom. PUSS!

2011-02-01 - 13:30:26
URL: http://jenkka.blogg.se/

Här skriver du:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser)


Har du en blogg?



Så, vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0