Vecka 36 (35+6)

Igår var vi iväg på tillväxtultraljud för att få höra hur stor tösen är. Konstigt att det kan vara så olika, för enligt min barnmorska här i Torvalla så hade magen växt så pass mycket att jag låg högt över kurvan, så pass högt att det fanns en oro för diabetes. Men enligt UL igår så såg allting helt normalt ut. Jag har precis lagomt med fostervatten och tösen väger lite drygt 2700 gram nu.

Jag förstår också att olika BM kan få till olika mått, men när den ena säger "Du ligger väldigt högt över kurvan" och den andra säger "Det här ser helt normalt ut" så blir man aningen förvirrad. Ja ja, jag litar ju mer på UL isåfall.

Tösen har ju inte mycket plats alls att röra sig på numera, så minsta lilla rörelse hon gör så känns det jätteväl. Ibland får hon till riktiga fullträffar mot revbenen eller mot kissblåsan, och det gör så ont! Men vad gör man? Jag kan inte låta bli att tycka att det är helt underbart egentligen. Jag har faktiskt fortfarande svårt att förstå att jag ska föda MITT och TOMMYS barn om några veckor. Våran dotter ♥


Sen i tisdags så har det varit så tomt här hemma. Min älskling är på hemlig ort, och jag hoppas att han får komma hem snart! Jag känner mig tom, ledsen och orolig utan honom. Tänker på honom hela tiden! Min prupp

Så nu håller jag på att fli till här hemma så att det ska vara fint och fräscht tills han kommer hem. Har ett tvättberg som kan jämföras med Mount Everest, så så fort klockan slår 07.00 så ska jag slå igång en maskin. Och för att inte tala om hur det ser ut på golvet här! Man kan tro att vi inte äger nån dammsugare, för det är fullt med dammråttor överallt. Men det ska jag nog råda bot på.

Åh, sitter och tittar på barnkläder. Har aldrig en tanke längre på att försöka hitta något klädesplagg till mig själv, det är bara bäbis/barnkläder som gäller :)




Kommentarer
Skrivet av: Annelie

Förstår att det är tomt och jobbigt när han är borta :( Han ringde igår och det lät som han hade långtråkigt :P Puss!

2011-02-02 - 10:08:31
URL: http://anneliemedmera.blogg.se/

Här skriver du:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser)


Har du en blogg?



Så, vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0