Vecka 23 (22+0)

Nu har jag sagt att jag ska bli bättre på att uppdatera, främst för Annelies skull :)


Idag var jag iväg till hälsocentralen och träffade en läkare. Hon konstaterade att jag hade foglossningsbesvär, men tyckte att det var lite märkligt eftersom att jag var så ung, och eftersom att det var så tidigt i graviditeten.

Det verkar inte vara allt för vanligt med foglossningar vid den här tiden i graviditeten, för nästan alla säger "Oj, redan?" när man berättar. Jag vet inte varför just jag har fått det så tidigt. Jag vet bara att jag har ont, och att jag stundvis har så ont att jag måste ha hjälp att resa mig från liggandes och sittandes. Kryckorna är till stor hjälp som tur är, och sen har jag världens underbaraste älskling som hjälper mig. Funderar på om jag ska åka ner på babyproffsen i morgon och fråga om stödbälte. Får se hur jag gör. Vilket fall som helst så blev jag sjukskriven i två veckor.

Barnmorskan satt med under läkarbesöket, och medans läkaren skrev sjukintyget så passade jag på att få klarhet i om det är en myt att bäbisen blir skadad om man sover på mage. (Fast att jag har så stor mage så går det jättebra att sova på mage. Det är skönaste sovställningen tom!) Och hon förklarade att barnet ligger så väl inbäddat så det är INTE farligt. Skönt, för jag har faktiskt varit lite orolig.

Sen tog jag upp att jag var lite orolig över att jag nästan aldrig känner bäbisen längre. För ett par veckor sen så kände jag av henne ganska mycket (inte tydliga sparkar, men små, små buffar). Bm sa att om jag inte kände någonting alls på ett par dagar så kunde jag höra av mig, så skulle jag få komma och hon skulle lyssna på hjärtljuden. Bara för att jag tog upp det idag så har jag kännt av bäbis jättemycket ikväll! Ibland har jag kännt henne riktigt tydligt. Jag drar en lättnadens suck och ler varje gång :). Pappa Tommy blir mer och mer otålig och vill också känna. Jag förstår honom!

Var på barnens hus och skulle höra om dom hade stödbälten där. Men det hade dom inte. Däremot så blev jag lite nyfiken på gördlarna som man har över magen. Jag var rädd att jag skulle vara för kraftig för att kunna ha en, men jag chansade och köpte en. Dom var inte dyr, och jag fick ju lämna tillbaka om den inte skulle passa. Men det gjorde den och den var jätteskön! Verkligen värd pengarna.


Ne, nu har jag pladdrat på bra mycket. Nu ska jag pussas på min underbara man! Jag har upptäckt att jag är så himla kär i honom, och det är så underbart :)



Kommentarer
Skrivet av: Tirja

Jag hade med foglossning tidigt, dock hade jag aldrig i närheten av sådana problem som du har!!

Men jag har det vid varje mens och runt ägglossning med och har haft sen jag va 13-14 år! Hela bäckenet luckras upp och blir nästan glapp och man har små ont hela tiden! Kanske för att jag är så van som jag itne tyckte det va så jobbigt.

Skönt att den passa och att det va skönt ^^ Jag funderade ofta på en sån men vågade aldrig testa :)

Du gör det jätte bra som klarar av det, och du har nog världens bästa kille som tar hand om dig!

Kramar

2010-10-28 - 22:15:58
URL: http://xredxangelx.blogspot.com
Skrivet av: Sofie

Oj Oj, hoppas det blir bättre snart med foglossningen. Hoppas jag slipper uppleva det, för det låter inte alls nå roligt!



Det är mysigt när man börjat känna av bebisen, jag har börjat känna av massor nu, och Peter längtar också tills han kan känna utanpå magen!

2010-10-29 - 09:58:27
URL: http://sofiiiz.bloggspace.se
Skrivet av: svärmor

stödbälte beställer du på gula rehab

http://www.gulare.com/shop/index.php?main_page=index&cPath=83

2010-10-29 - 14:36:59

Här skriver du:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser)


Har du en blogg?



Så, vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0