Vecka 24 (23+2)

Ja tänka sig att för ca 19 veckor sen så upptäckte vi att jag var gravid. Det har gått ganska fort ändå.

Numera känner jag av lilltösen flera gånger varje dag. Till och med när jag är uppe och går. Det är en helt underbar känsla!

Förut i veckan så var vi iväg på vårat tredje ultraljud (fjärde om man räknar med när vi var in för blödningen). Allting såg bara bra ut med tösabiten och hon hade växt precis som hon skulle. Skönt! Läkaren tyckte sig kunna se blygdläpparna på lilla damen, så nu behöver vi nog inte fundera så mycket mer på könet. Pappa Tommy är omåttligt stolt över att han ska få en liten dotter. Jag med såklart! :)

Och angående moderkakorna så låg en av dom fortfarande lite för nära öppningen, men läkaren var 98% säker på att den skulle ha vandrat uppåt tills nästa ultraljud som vi ska få göra om ungefär sju veckor. Och om den mot all förmodan inte skulle ha gjort det så får man börja diskutera kejsarsnitt.

Nu ska jag försöka väcka karln i huset så vi tar oss iväg ner på stan i bra tid. Ska göra ett till tappert försök att hitta en lite varmare jacka åt mig. Önska oss lycka till.

Kommentarer

Här skriver du:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser)


Har du en blogg?



Så, vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0