Vecka 31 (30+2)

Oj, jag måste vara världshistoriens sämsta på att uppdatera. Jag skriver lite kortfattat och enkelt. Det blir bäst så.


- Både jag och Tommy åkte på parasitsjukan för ett par veckor sen. Vi låg hemma som döda flugor i soffan en hel vecka.

- För ca en vecka sen så trodde jag att bäbisen var på väg. Vaknade och hade så sjukt ont i magen. Vi åkte in på förlossningen där det konstaterades att det inte var någon bäbis på väg, men att jag kunde ha åkt på en eftersläng av parasitsjukan.

- Jag har börjat fått förvärkar. Det är sjukt jobbigt, och det enda som hjälper någorlunda är att sitta i badkaret och spola varmvatten på magen.

- Vi har köpt/fått barnvagn. Vi beslutade oss tillslut för att köpa en begagnad. Vi hittade en jättefin Emmaljunga på blocket och slog till direkt. Vi är väldigt nöjda med den! Halva har vi betalat och halva fick vi av Tommys föräldrar ♥

- När jag var hos barnmorskan nu sist så fick jag veta att tösen ligger med huvudet neråt. Hon har fortfarande plats för att vända sig som hon vill utan problem, men hon kan likaväl ligga kvar i den positionen tills det är dags sa BM. Mina värden var som vanligt oförskämt bra. "Det kan inte bli så mycket bättre än så här" sa BM. Jätteskönt att höra! Dessutom hade jag gått ner tre kilo sen förra gången jag var där. BM sa att det inte var någon fara att gå ner lite i vikt, snarare bra för min del som är så pass överviktig. Så det kändes bra :).

Tösen har börjat med riktiga karatesparkar. Ibland blir jag alldeles paff när hon sätter igång, och hon håller gärna på mycket och länge. Vart får hon energin ifrån?! Busunge :D

- Igår var det julafton. Dagen började med en timme i badkaret för att jag hade ont. Sen åt vi jullunch hos svärföräldrarna, sen åkte vi hem en stund så att jag fick vila, sen åkte vi tillbaka och åt julmiddag och umgicks. Jättebra dag med god mat, fina julklappar och framförallt trevligt sällskap.

I julklapp fick vi: Spjälsäng, babysitter, babygym av Tommys föräldrar.
Ett jättefint kort på Elias och Ella + en vagnleksak av Elias, Ella, Anders och Jessica.
En jättefin sparkdräkt (?) till bäbisen av Johnny och Wenke.
Ett jättefint kort på Evangeline + två pyjamasar och ett par tigertossar till bäbisen av Evangeline, Lillasyster i magen, Annelie och Andreas.

Tusen tack! Vi blev så glada för allt fint :D


Ne, nog för nu :)

Kommentarer
Skrivet av: svärmor

vagnpengen var inte en julklapp utan ett bidrag bara <3

2010-12-27 - 22:46:04
Skrivet av: kickan

Nu är det riktigt nära,det går så fort Sara:)

Lägg gärna upp en ny bild på din fina mage :)

2011-01-01 - 18:45:22
URL: http://kick86.blogg.se/

Här skriver du:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser)


Har du en blogg?



Så, vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0