Måste få skriva av mig!

Jag har inte skrivit på länge. Jag har inte haft någon lust. Ingen ork. Det händer saker i mitt liv nu som låser mig. Mitt välmående, om jag nu har något. Känns inte så just nu.

Jag tänker inte gå in på detaljer. Det är bara några få som vet vad som händer mig just nu, och så ska det förbli. Jag pratar med dom närmaste, men inget mer. Kanske man undrar varför jag skriver överhuvudtaget när jag inte tänker berätta någonting. Jo, för jag har så mycket tankar och känslor inom mig som jag inte vet vart jag ska göra av. Jag berättar ju allt för Tommyälsklingen. Har också pratat av mig hos svärmor och Ida. Men det känns ändå som att det finns mer. Mer som vill ut. Men jag kan inte specifikt säga vad det är. Det är allt, helt enkelt.

Jag har inte mått så bra den senaste tiden. Jag mår fortfarande inte riktigt bra, men bättre än förut. Jag tar mig sakta framåt. Men det är ett lidande i sig att det går sakta framåt. Jag vill må bra nu! Jag ville må bra förut, och jag vill må bra för all framtid.

Egentligen så har jag inget speciellt att må dåligt över. Jag har det ju bra. Jag lever tillsammans med världens underbaraste fästman, jag har mitt egna hem, jag har en underbar familj och underbara vänner. Men jag mår dåligt ändå. Jag är stressad, och det är inte på ett positivt sätt.

Varför är jag stressad?
Varför börjar jag må dåligt så plötsligt?
Varför känns hela livet som ett trassligt garnystan?

Jag tänker, funderar, tänker och funderar. Men jag kan för mitt liv inte komma på något som jag skulle kunna må dåligt över? Givetvis. Jag saknar mamma jämt. Jag mår dåligt över att hon inte finns längre. Men det känns ändå mer som en naturlig och definitiv sorg än det jag känner nu.

Är det försöken att bli gravid som gör mig stressad?
Att jag inte har ett fast jobb, och därmed en väldigt varierande inkomst?
Känner jag mig stressad över att jag har en mani om att det alltid ska vara rent, fräscht och fint hemma?

Jag känner mig rastlös, trots att jag skulle kunna fylla mina dagar från morgon till kväll med saker jag kan göra.

Jag har några vänner som har det tufft nu, och dom vill jag finnas till för. Jag vill finnas till för alla mina vänner. Jämt! Men bara att skicka iväg ett sms, eller svara på ett telefonsamtal kan kännas tufft just nu.

Tänk om jag bara kunde veta varför jag mår dåligt. Det skulle vara mycket enklare så. Då kunde jag på något vis ta tag i problemet och försöka ordna det på något vis. Men när det är så här så vet man ju inte i vilken ände man ska börja, och redan där ger man upp.

Förra våren hände samma sak. Jag började må dåligt, men jag vet än idag inte varför. Är det vårdepression? Solen tittar fram, naturen vaknar till liv, man vill göra så mycket. Man vet inte vart man ska göra av alla härliga vårkänslor. Kan man bli stressad av det? Och kan det leda till en depression?


Kommentarer
Skrivet av: Tirja

Vet ungefär hur du har det, jag har själv mått riktigt dåligt under långa perioder i mitt liv. (en del har med diagnoser att göra andra med saker som hänt) men så finns det dom gånger man bara börjar må dåligt utan orsak, hösten och våren är två extremt jobbiga perioder för mej iaf. Tror det har med förändringen att göra, allt förändras runt om en, man kan inte påverka det. Sen kan även göra barn processen stressa en otroligt mycket,och ju längre tid det tar desto mer stressad blir kroppen och sinnet = det tar längre tid.

Vi känner varandra inte så väl men vill du prata av dej eller snusa bäbis ställer vi upp!

Jag lyssnar gärna, och jag lovar jag delar det inte med någon. Tillit håller jag hårt på efter att blivit sviken själv, och efter att jag rannsakat mej själv och bestämt vilken människa jag vill vara, och det är en människa man kan lita på.



Men som sagt du behöver inte men jag finns som ett bollplank om du vill.



(skulle kunna skriva hur mycket som helst)



Kram

2010-04-30 - 18:35:19
URL: http://xredxangelx.blogspot.com
Skrivet av: sofie

Vet att vi inte är nära vänner. Men jag lägger en extra tanke på dig och skickar lite energi! Ta hand om dig gumman, DU har alltid betytt mycket för mig oavsett vart vår vänskap har stått! Det som tynger dig kommer inte vara för evigt, det vet jag! KRAMAR om!! *<3*

2010-05-01 - 02:57:37
URL: http://sofiiiz.bloggspace.se
Skrivet av: Annie

Älskar dig gumman <3

2010-05-01 - 12:39:16
URL: http://annelie86.blogg.se/
Skrivet av: svärmor

Kramar <3

2010-05-02 - 13:49:54
Skrivet av: Kicki

Massor med massor med kramar till dig Sarah. Jag förstår dig. Jag vet att du vill vara här för mig och jag vet att du skulle lyssna om jag väl ringde, och du vet att jag skulle lyssna om du ringde.. Vi finns här för varandra, och den som är redo tar kontakt med den andre. Jag kommer svara om du vill prata, för jag orkar lyssna.. men jag orkar kanske inte själv ringa och jag orkar kanske inte prata. Men jag lyssnar gärna!! Älskar dig. Finns här för dig.

2010-05-02 - 18:00:07
URL: http://ekogatan.com
Skrivet av: Annie

:) Bara roligt att kunna muntra upp lite! Puss!

2010-05-03 - 22:10:00
URL: http://annelie86.blogg.se/
Skrivet av: sofie

Vi bor i Rotebro i en lite trång etta tillsammans Peter och jag, med våra två katter Smulan& Almina. Trivs jättebra! Jobbar som personlig assistent åt en ett år yngre tjej :)

Mår helt okej, försöker komma igång med träningen nu, så det ligger i fokus. Är ju hellre på den lata sidan haha. Kram

2010-05-05 - 12:48:17
URL: http://sofiiiz.bloggspace.se
Skrivet av: Tirja

Tack vad du är söt!

Jag är dock en sån person som inte hör av mej :( Klarar inte av sånt, känns alltid som jag stör, vilket gör att jag ofta är ensam :S



Jo han är mest så där glad förutom när han är trött ^^

Kramar

2010-05-08 - 22:08:10
URL: http://xredxangelx.blogspot.com

Här skriver du:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser)


Har du en blogg?



Så, vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0