Helgen i Ålåsen


Fredag: Tommy jobbade och jag skulle kliva upp tidigt för att hinna packa och städa ihop lite. Jag klev upp på tok för sent, och fick stressa med packningen, och någon städning hann jag inte med. Jag packade för glatta livet och blev ännu mer stressad när Tommy ringer och berättar att han får sluta en timme tidigare. När Tommy kom hem så packade vi in i bilen, och åkte. Vi konstaterade att vi bara hade glömt två saker hemma. Tommys skoterhjälm och en kamera. Så vi tog inga bilder under helgen. Tänkte höra med Annelie kanske om vi kunde få snika lite bilder av dom :)

När vi kom fram till stugan så hade alla kommit. Evert hade lagat spaghetti och köttfärssås till middag. Mums! Efter middagen så kunde vi inte hålla oss, vi blev bara tvungna att ta en tur på skotrarna. När vi kom in igen så spelade vi spel, Trodde Du Ja', skitkul! :D Sen gick vi och la oss.

Lördag: Vaknade 05.45 helt av mig själv. Tommy var vaken, och jag sa till honom "Tänk att alla barnen sover fortfarande". Men där hade jag fel. För precis då hörde jag en liten. Tror att det var Evangeline :)

Vi åt frukost, packade med oss fika, byltade på oss alla kläder, packade in allt i skotrarna. Egentligen hade vi 5 skotrar, men en gick sönder tyvärr. Men det gick ju bra ändå :). Första turen upp åkte jag en stund med Annelie och Evangeline i en av pulkorna, mysigt :). Sen byttes vi av så att jag åkte på en av skotrarna. När vi kom fram till vårat mål för dagen så grävde karlarna sittplatser, Evert gjorde upp eld. Vi grillade och hade det jättemysigt. Synd bara att det var så djup snö överallt. Jag har ju inte skoterförarbevis, men jag fick provköra lite ute på isen. Skitkul! :)

När vi kom hem efter dagens tur så sved det som eld i mitt ansikte. Både av kylan och av solen. Det serverades en riktigt god middag. Potatisgratäng, kärlaknul och kyckling i en god sås. Mums! Sen tog dom flesta av oss en tupplur. Efter tuppluren så kom kortleken fram, och vi spelade kort ett par timmar innan vi gick och la oss.

Söndag: Jag vaknade till ett par gånger på morgonkvisten, men jag somnade lätt om alla gångerna. Vid 09.30 så tyckte en liten söt Evangeline som pillade mig i håret och pratade med mig att jag skulle ta och vakna :). Gogumman! Vi åt frukost, packade fika, byltade på oss kläder, och sen åkte vi iväg. Jag åkte med svärmor, och hon körde så bra att jag inte behövde hålla i mig en enda gång. Förstår inte alls vad hennes söner pratar om som säger att hon kör som en vilde. Vi grillade och hade det jättemysigt. Men det var kallare än gårdagen.

När vi kom hem från dagens tur så började både Tommy och Wenke att må riktigt jättedåligt. Vi misstänkte att bägge två åkt på vinterkräksjukan. Stackarna! Så medans dom låg och vilade så packade vi andra ut i bilarna och städade ihop. Karin var så snäll som körde Johnnys bil med släpet, så att vi skulle få ta oss hem lite fortare med min och Tommys bil. Fast så blev det inte, för vi var ju tvungna att stanna ett par gånger efter vägen.

Jag har haft det så himla roligt och bra i helgen. Det här gjorde susen för att ladda upp batterierna. Dock så är mina batterier urladdade för tillfället. Jag är så trött och sluck.


Tusen tack till alla för en supermysig helg!
Och tusen tack till Karin och Evert som är så snälla och fixar och donar så att allt ska bli bra!
Ni är guld värda!

Kommentarer
Skrivet av: Anonym

Tack så mycket för ihelgen gumman! Hade jättekul! Synd bara att Tommy och Wenke blev dåliga =/ Puss!

2009-03-23 - 20:19:04
Skrivet av: Kicki eller Pether

Jag hoppas inte det var vinterkräk!! Då blir ju alla sjuka eftersom det smittar så otroligt lätt. Nu vill vi INTE träffa er på några dagar!! :( Tråkigt, för vi saknar er. Puss

2009-03-23 - 20:30:10
URL: http://allahososs.blogg.se/
Skrivet av: svärmor

hej vännen, hittade din blogg genom Facebook

det var jätteroligt att alla var med i helgen men trist att slutet blev dåligt

Kramar svärmor

2009-03-24 - 18:57:05

Här skriver du:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser)


Har du en blogg?



Så, vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0