Erkännande


Ja, nu ska jag erkänna en sak. Kort och enkelt: Det är inte spännande och roligt att flytta!

Det här är min första riktiga flytt. Jag har bott på ett och samma ställe i hela mitt liv, fram till för ca ett år sen då jag flyttade in hos Tommy. Jag packade en hockeybag med mina kläder, tog några böcker i en kasse och hygienartiklar. Sen hade jag flyttat klart. Har tagit med mig lite grejer här och lite grejer där ibland också.

För fyra månader sen så längtade jag efter att få börja packa. Organisera allting ordentligt i flyttkartonger, och sen grovstäda i rummen så att inte flyttstädningen skulle bli så jobbsam.

Men hur är det man brukar säga? Ingenting blir som man tänkt sig. Nej, verkligen inte. Flyttkartonger står överallt, det är skitigt och dammigt på golven, köket är i en enda röra, och när man behöver någonting så ligger det givetvis längst ner i någon kartong. Det känns inte som att man har någon koll på nånting. Och jag mår helt ärligt dåligt av det här.

Måttet blev rågat när jag för en stund sen bestämde mig för att ge ugnen en ordentlig omgång. Hah! I en och en halv timme kämpade jag på med insidan av ugnsluckan, och den ser fortfarande inte okej ut!

Visst, det kommer säkert att kännas jättebra när flytten och städningen är klar. Men det är ju en bit kvar. Jag får ångest över städningen. Det känns som att det kommer att ta 70 år innan det blir klart. Också känner jag stress, eftersom att han som köpt lägenheten av oss säkert vill flytta in innan jul.

I morgon eftermiddag ska vi på banken och hämta ut postväxeln, och sen ska vi till mäklaren och göra klart affären med säljarna. Och efter det så tänkte jag och Tommy börja köra upp så mycket kartonger och smågrejjer som hinns. På lördag så ska både min pappa och Tommys pappa hjälpa till att köra grejer. Vi har alltså tre bilar och en sjujäkla stor släpvagn. Så det kommer nog inte att behövas många vändor. Och jag tror att älskade svärmor skulle hjälpa oss lite med städningen.

Jag kan redan nu säga att jag är evigt tacksam för att våra föräldrar ställer upp och hjälper oss med det här. Ni är guld värda!

Nu ska jag göra mig i ordning. Tommy slutar snart, och då ska vi åka upp till nya lägenheten och kika lite.




Kommentarer
Skrivet av: Kicki

Huvva stackare! Tänk att göra det höggravid! Det gjorde jag! Känns det liiiite bättre nu iaf??

2009-12-17 - 17:34:58
URL: http://ekogatan.blogg.se/
Skrivet av: Annie

Jag tycker alltid det är skitjobbigt att städa när man ska flytta! :( Hoppas det går bra, och han som ska flytta in i eran kan ju inte förvänta sig att få flytta in innan julafton, så stressa inte över det! Puss

2009-12-17 - 19:22:12
URL: http://annelie86.blogg.se/
Skrivet av: Ida

jo tack, jobbigt att flytta är det. Ingen hit att göra det två gånger på mindre än ett halvår.

2009-12-18 - 11:39:40
URL: http://jenkka.blogg.se/
Skrivet av: Anonym

Du vet att du vill se:



http://laurenconradvskristincavallari.blogg.se

2009-12-18 - 12:50:42
Skrivet av: Stina

Nej usch det är verkligen inte så roligt&spännande att flytta som man tror=)!



Jag har varit såååå ivrig innan de gånger jag flyttat..men det har bara slutat i kaos=)



Hoppas det går bra för er och att ni blir färdiga fort!



Kram

2009-12-18 - 19:59:34
URL: http://makakakaapa.blogg.se/

Här skriver du:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser)


Har du en blogg?



Så, vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0