Vem vill jag vara?


Kicki skrev ett inlägg om vem hon skulle vilja vara. Det var så kul att läsa, och hon inspirerade mig till att skriva ett likadant inlägg.

- Jag skulle vilja vara många, många kilo lättare. Jag vill börja äta nyttigt varje dag och motionera regelbundet. Jag har ett årskort på badet. Jag älskar att simma men jag tycker ofta att det är obehagligt att gå dit. Jag känner mig uttittad. Sist jag var på badet så var det en kvinna som stog och glodde nedvärderande på mig i duschen.

- Jag skulle vilja må bättre, psykiskt som fysiskt. Är jag inte förkyld, har ont i ryggen osv så känner jag mig ofta nedstämd och deprimerad.

- Jag önskar att jag vore en bättre vän. Jag vill kunna ställa upp till 110%, 24-7, för mina vänner och min familj.

- Jag vill utbilda mig till undersköterska, sjuksköterska och frisörska.

- Jag vill få ett fast jobb med stadig inkomst.

- Jag skulle vilja arbeta med olika organisationer. Hjälpa hemlösa, bygga upp ett aktivitetcenter för pensionärer osv.

- En annan dröm är att kunna starta upp ett privat äldreboende, där det inte ska vara dyrare att bo än någon annanstans.

* Där ska det finnas en spa-avdelning med bassänger och jaccuzi's, och givetvis utrustning så att även rullstolsbundna och rörelsehindrade i övrigt ska kunna bada.
*Det ska finnas olika rum med utrustning så att pensionärerna kan pyssla på med det dom tycker om (sticka, väva, snickra osv.)
*Det ska vara underhållning i form av tex musik minst en gång i veckan.
* I anslutning till matsalen ska det finnas ett stort kök, där mina anställda kockar ska laga bra mat. Frukost, lunch, middag och mellanmål.

Har så mycket idéer om just det här!


Den här listan kan fortsätta i evigheter. Får se om jag fyller på den så småningom.

Kommentarer
Skrivet av: Kicki

Härligt Sarah! Får jag bo på ditt ålderdomshem?? :D

2009-10-29 - 21:12:57
URL: http://ekogatan.blogg.se/
Skrivet av: Annie

Låter jättehärligt!

Och ja det var verkligen ingen dålig present :) Puss!

2009-10-30 - 08:01:05
URL: http://annelie86.blogg.se/

Här skriver du:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser)


Har du en blogg?



Så, vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0