Sammanfattning av helgen


I torsdags for vi till Lit och sov över. Jag skulle upp och jobba tidigt på fredagen.

I fredags jobbade jag fyra timmar. Sen gick jag hem och vilade en stund. Tommy och Elias kom till Lit. Vi åt middag. Sen for vi in till stan igen, hämtade en släpvagn och for hem till Lotta och Bullen för att hämta lite möbler som vi köpt av dom. En jättefin sängram som vi hade tänkt ha i gästrummet först, men det lutar nog åt att vi har den i vårat sovrum istället. Och en fin bäddsoffa som ska stå inne på kontoret. Bägge delarna för en billig peng! Vi for hem med grejerna, ställde tillbaka släpvagnen, sen for vi hem till Anders och Jessica och satt och pratade en stund. Mkt trevligt! Efter det så for vi till Lit igen.

Igår blev det sovmorgon. Sen stökade jag på med tvättstugan en stund. Sen lagade vi tidig middag eftersom att pappa skulle iväg och spela. Vi (Jag och Tommy) satt mest bara i soffan och kurade under kvällen. Fick besök en stund, och efter att besöket åkt hem så tog vi ett bad tillsammans. Sen gick vi och la oss, men ingen av oss kunde sova. Klockan 02.00 ringer pappa. Då har våran bil dött mitt ute i skogen. (Pappa lånade min och Tommys bil när han for iväg på spelning). Fick låna grannens bil, och åkte och hämtade pappa och hans spelkompisar. Tommy försökte få igång våran bil, men utan framgång. Så vi fick lov att lämna bilen i skogen. Väl hemma igen hade klockan hunnit blivit 04.00. Jag la mig och skulle försöka sova en stund innan jag skulle upp och jobba, vilket inte gick. Började må riktigt riktigt illa, så det var bara att ringa till nattpersonalen och säga att jag inte vågade komma på jobbet med mitt illamående. Efter ett tag så prövade jag att lägga mig, och då somnade jag på en gång.

Idag väckte Tommy mig vid 10. Evert skulle komma med en trailer så att vi kunde frakta bilen till stan. Vi packade ihop våra saker, och jag blev erbjuden skjuts hem av Markus och Elin. Väl hemma så slängde jag mig i sängen på en gång, fortfarande något matt efter illamåendet, och sov en stund. Efter ett par timmar kom Tommy hem. Han berättade att det tog ett tag innan dom fick upp bilen på trailern pga att saker och ting inte funkade som dom skulle.

Så nu står våran bil på Everts jobb. Totalt död. Troligen bränslepumpen, men vi vet inte. Det lustiga är att pappa lämnade in sin bil på verkstad bara för ett par dagar sen för precis samma sak. Den bara dog hemma på gården när han skulle parkera. Det är troligen bränslepumpen på hans bil också. Min pappa är väldigt otursförföljd just nu, stackarn!

Tur att vi har en buffert så att vi kan reparera bilen. Annars hade vi fått vara utan bil ett tag.

Hoppas att eran helg har varit bättre!

Kommentarer
Skrivet av: Kicki

Huvva! Hoppes det vänder nu då så allt går bättre för er! Puss

2009-10-05 - 09:56:57
URL: http://ekogatan.blogg.se/
Skrivet av: Annie

Tur att det inte var något "fel" på bilen!



Det blev 53 stycken den här gången :)



Puss!

2009-10-07 - 08:18:15
URL: http://annelie86.blogg.se/

Här skriver du:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser)


Har du en blogg?



Så, vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0