Åre


Hej på er!

Just nu sitter jag och Tommy på vårat rum på Holiday Club i Åre. Företaget som Tommy jobbar åt bjöd sina anställda på en helg i Åre med middagar, dricka, äventyrsbad, sauna-world m.m förra året, och så även i år. Och eftersom att Tommy har jobbat på Jämtgott i mer än 5 år så fick jag följa med gratis både förra året och nu.

Bussen avgick 17.00 igår. Vi kom fram till hotellet 18.30, och då var det bara att checka in fort som attan, byta om, och sen springa ner till Lobbybaren där det serverades en välkomstdrink.

Mat

Maten på fredagen förra året var under all kritik. Det serverades endast en rätt som inte var fisk, och det var renskavsgryta. Kanske låter gott, men det var det inte. Det var bara broskbitar i grytan.

I år serverades det olika sallader, varav en var fräsch och smakade bra. Dom andra såg mest slibbiga ut och smakade slibbigt, och salladen som innehöll hela musslor kändes inte så aktuell för min del. Det serverades även olika smörgåspålägg såsom salami, lufttorkad skinka m.m. Det fanns en varm rätt, och det var laxbitar med någonting konstigt uppepå. Och jag som inte äter fisk avstog från det.

Middagen på lördagen förra året var en 3-rätters. Till förrätt serverades det små bitar av olika sorters fisk (jag bytte min förrätt och fick en jättegod västerbottenpaj istället). Till huvudrätt serverades det en god köttbit med underbart god potatisgratäng och jättegod sås. Till efterrätt kommer jag ärligt talat inte ihåg var det var, och anledningen till det var att vi fick in alla rätter så sent. Vi fick in förrätten strax före 21, huvudrätten strax före 23, och efterrätten strax före 00.30. Och när efterrätten kom så var jag så pass trött, så därför kommer jag inte ihåg vad den bestog av.

Nåväl. I år hoppas vi på att middagen serveras på bättre tid.

Aktiviteter

Förra året så fick vi armband till äventyrsbadet och sauna-world. Det var jättemysigt, och eftersom att storsjöbadet inte var färdigrenoverat förra året vid den här tiden så kändes det ju såklart speciellt roligt att pröva på alla olika bastu som fanns.

I år har vi också armband till bad och sauna-world. Men jag avstog från det. Jag tycker att det känns jätteobehagligt att gå på badhus numera efter det som hände på storsjöbadet sist. Då en kvinna tittade nedvärderande på mig i duschen.

Klockan 14 idag så var det bowling, men jag och Tommy stannade på rummet och gosade ner oss under täcket och bara mös istället.


Om en stund så ska jag hoppa in i duschen och börja göra mig klar för kvällens festligheter. Till middagen idag så blir det underhållning av Patriks Combo.

Bjuder på ett par bilder när jag och Tommy fjantar oss i bussen, och utsikten från vårat rum. Lägger upp flera sen när vi har lagt över bilderna från Tommys kamera.






Kommentarer
Skrivet av: Annie

Jag är så avundsjuk! Även om maten skulle suga så får ni bo på hotell gratis och massa mys och sånt! Jag vill också! :)

2009-11-21 - 22:17:13
URL: http://annelie86.blogg.se/
Skrivet av: Kicki

Gullungar!!!!!! Hoppas ni får det bra i år :D

2009-11-22 - 16:47:14
URL: http://ekogatan.blogg.se/
Skrivet av: Angelica

Hej. Tråkigt att det alltid måste vara kött i varenda maträtt när det finns så oändligt mycket annat att laga. Men du, jag kan inte undgå att fråga hur det kommer sig att du inte äter fisk men annat kött? Har aldrig hör den varianten förut. Sen tycker jag du ska skita i folk med dåligt självförtroende som känner sig tvungna att kolla snett och nedvärderande på andra för att själva känna sig bättre!

2009-11-26 - 01:21:23
URL: http://anejlica.blogg.se/
Skrivet av: Kicki

Tack hjärtat! Bara tanken är UNDERBAR! Hoppas du även läser kommentaren Angelica skrev till dig i min blogg! PUUUUUUUUUUUUUUUUUSSSSSSSSSSSSSSS

2009-11-26 - 15:13:37
URL: http://allahososs.blogg.se/
Skrivet av: Angelica

Okej då förstår jag. Tråkigt att höra om dina problem men samtidigt roligt att du är intresserad av en lösning. Tvålen är verkligen underbar och kan hjälpa på många vis men beroende på vad det är för problem det handlar om så kan det behövas kompletterande hjälp också. Det kan ju vara en obalans som behöver behandlas både in och utifrån. Men införskaffa tvålen, ekologisk olivolja och en cellulosasvamp och se vad som händer. Behöver du mer hjälp gör jag både konsultationer och behandlingar så du är varmt välkommen att höra av dig om du skulle vara intresserad och det.

2009-12-02 - 17:44:20
URL: http://anejlica.blogg.se/

Här skriver du:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser)


Har du en blogg?



Så, vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0