Senaste nytt


- Svärmor hittade en annons på blocket om en 3:a nere i deras område. Tommy var och tittade på den idag. Vi har diskuterat hit och dit och kommit fram till att våran 2:a får duga ett tag till.

- Jag blev tillfrågad om jag ville följa med Ida+tjejgruppen till Stockholm i ett par dagar. Och det vill jag ju jättegärna! Måste dock säga ifrån mig två arbetspass nästa helg eftersom att vi är borta från torsdag till söndag. Men hur ofta åker man till stockholm om man heter Sarah då? Väldigt sällan. Det ska bli grymt roligt!

- Jag och Tommy har bestämt att vi ska leva på nudlar och hårdbröd hela sommaren. Vi ska lägga undan så mycket pengar vi bara kan så att vi kan åka utomlands till hösten. Jag känner mig riktigt pepp och tänker nästan inte på något annat :)

- Nu i torsdags så träffade jag Ida, Emelie och Lotta. Först var vi hemma hos Ida och fikade, sen for vi in till stan och hälsade på Emelies svärmor i hennes nya lägenhet, typ mitt i stan (som var så sjukt fin! Där vill jag bo!) Sen for vi till Max och åt. Jag åt deras sjukt goda crispy chicken sallad. Kanske inte så nyttig som man kan tro, men bra nog mycket nyttigare än nuggetsen. Sen for vi hem till Lotta och Bullen och chillade en stund. Sen for alla hem.

- I tisdags åkte jag och pappa upp till Dorotea. Så himla roligt att fara dit och träffa släkten. Det gör man verkligen inte ofta. Vi planterade fint på farfars grav, hälsade på moster Hillevi och kusin Alfons. Gud vad stor han har blivit! Och så himla söt! Vi hälsade på pappas faster och sen även hans moster. Sen åkte vi till polisstationen och hälsade på en gammal vän till pappa. Sen tog vi en till snabbvisit hos moster Hillevi innan vi begav oss hemöver. Vi stannade till på Dollar i Ström. Jag köpte lite nödvändigheter bara. Annars kan man ju plocka på sig hur mycket som helst. Men nu blev det gardiner till sovrummet och vardagsrummet för endast 200:-. Mycket bra pris! Sen köpte jag lite hygienartiklar, skärbrädor och sånna saker.

- Jag och Tommy har kommit överens att vi verkligen måste äta bättre, mindre, och röra på oss mer. Vi väger på tok för mycket bägge två, vilket vi båda tycker är jobbigt. Jag sa till Tommy; att dom enda som kan hjälpa oss med det här är vi själva. Vi måste vara snälla mot våra kroppar. Jag föreslog en regel; att inte äta någonting, inte ens en hårdbrödbit efter klockan 19 på kvällen. Oprah Winfrey kör med den regeln, och Kicki föreslog den också för mig. Och nu när det är sommar så finns det absolut ingen anledning till att inte ta promenader. Inte ens om det regnar, för jag tycker om regn :). Varken jag eller Tommy tycker att själva kosten är något problem. Vi äter gärna sallad, slopar allt socker osv. Det vi har problem med är vanorna. Men vi ska kämpa vidare.

- Jag borde verkligen skämmas. Idag har jag legat och sovit typ hela dagen. Sov ingenting inatt så det är väl inte så konstigt. Men när det är så fint väder så borde man tvinga sig själv till att vara vaken. Jag har sovit så hårt idag att jag inte har hört telefonen.

Nu ska jag börja med middagen. Idag blir det kycklingsallad.



Kommentarer
Skrivet av: TuffLoysan

Vad skönt att inte ha några problem med det här med kosten. En annan skulle aldrig kunna ändra på matvanor.



Tycker själv det är lättare att köra hårt på promenader, och samtidigt äta det jag vill. Med måtta då förståss. Och med detta har jag gått ner 5kg på 2 månader =) Och då har inte jag så mkt extra som behöver bort. Så jag tror absolut att om ni beger er ut på 1-2 promenader om dagen så ska du nog se att bara det gör stor skillnad =) Du som har vanan inne från dagliga promenader med hundar borde juh kunna gå lite längre sträckor.. eller..?

Skaffa en stegräknare och börja räkna steg, det var det som gjorde mig peppad =)



Jag tror på er!

2009-05-25 - 04:55:31
URL: http://tuffloysan.blogg.se/
Skrivet av: Kicki eller Pether?

Jag tror också på er!

2009-05-25 - 12:54:32
URL: http://allahososs.blogg.se/

Här skriver du:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser)


Har du en blogg?



Så, vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0