Det var ett jäkla tjat om mitt öra :P


Läkaren skrev först ut örondroppar till mig. Och dom hjälpte inte alls. Jag frågade en tjej på apoteket om dom visar någon effekt på en gång, och då frågar hon "Har du klåda i örat?" "Nej, bara ont" sa jag. Hon satt och läste länge men kunde inte hitta någon information om just det. Och då säger hon "Men klådan som du har försvinner nästan omgående".

Okej? Klådan som jag inte hade, men som jag fick. Jäklar vad det ha kliat i örat efter att jag började med dropparna. Dessutom så gjorde dom ingen verkar alls, för jag fick bara mer ont. I 3 dagar kunde jag bara äta soppa, fil osv för att jag dels inte kunde gapa och för att jag inte kunde tugga. Jag hade värk i örat, halvvägs inpå kinden, ner över halsen och bakom örat.

I torsdags fick jag äntligen börja med pencilinet, och jag märkte en klar skillnad redan dagen efter. Och nu har jag inte ont överhuvudtaget. Jag kan gapa och tugga. Det som är störigt nu är att jag nästan inte hör någonting alls på örat. Om någon pratar med mig från vänster sida så hör jag bara ett dovt mummel. Örondropparna fortsätter jag med enbart för att läkaren har sagt att jag bör göra det.

Tommy har inte varit så kry heller dom senaste dagarna. Han är förkyld och trött. Bubben min. Så jag har ordinerat honom vila, men han blir ju så rastlös.

Annars mår jag bra. Jag älskar att det snart är sommar. Jag och Tommy gjorde iordning lite smått ute på ballkongen i fredags. Dammsög mattan, torkade av räcket, torkade av möblerna. Sen grillade vi och åt ute på ballkongen. Jättemysigt! Vi planerar lite smått att göra det lite trevligare och trivsammare ute på ballkongen. Vi vill bygga trall och ha som golv, plantera lite blommor och andra växter, kanske hitta någon fint att sätta upp på väggen där (tyg eller liknande). Vi spånar vidare.

Kommentarer
Skrivet av: Kicki eller Pether

Hoppas det blir bra snart för dig!!

2009-05-03 - 07:21:05
URL: http://allahososs.blogg.se/
Skrivet av: Annie

Hoppas du slipper vara halvdöv snart! Det är så fint med blommor på eran balkong! Jag hade tre lådor runt om och en på fönsterblecket mot köket och i den hade jag kryddor =) Puss!

2009-05-03 - 10:55:58
URL: http://annelie86.blogg.se/
Skrivet av: Kickan

SV: Jag ska bada och sola från dig Sara jag lovar!

Det var ju hundra år sedan jag sökte till hemmet och Stefan men inget svar har vi fått. :/

Men är dom klara med vilka som ska jobba där i sommar?



Ha de fint!

2009-05-03 - 13:38:52
URL: http://kick86.blogg.se/

Här skriver du:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser)


Har du en blogg?



Så, vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0